قطعات خودرو

بررسی امکانات ایمنی تیگو 7 پرو پریمیوم، کراس اوور به روز شده

تیگو 7 پرو پریمیوم

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروبانک، این خودرو در اصل نسل دوم تیگو 7 محسوب می‌شود که از سال 2020 راهی بازار چین شد و در کشورمان با برند فونیکس و با نام تیگو 7 پرو عرضه می‌شود. هرچند مدیران خودرو قصد دارد به‌زودی نسخه فیس‌لیفت این خودرو را با نام تیگو 7 پرو مکس و پیشرانه قوی‌تر راهی بازار ایران کند حالا مدل جدیدی از آن را با نام تیگو 7 پرو پریمیوم ارائه کرده است.

 

 

تفاوت این تیپ جدید با مدل قبلی صرفاً در بخش آپشن‌ها و تجهیزات است و تیپ پریمیوم از امکانات بیشتری بهره می‌برد. در این تیپ جدید شاهد اضافه شدن آینه الکتروکرومیک، سنسور باران و سنسور پارک جلو به لیست تجهیزات هستیم. علاوه بر این، تیگو 7 پرو پریمیوم به رادار نقطه کور، رادار هشدار تغییر خط و رادار هشدار خروج از پارک هم مجهز شده است تا از لحاظ ایمنی نسبت به نسخه قبلی ارتقاء یافته است.

 

 

امکانات جدید تیگو 7 پرو پریمیوم

آپشن‌های مختلفی به تیگو 7 پرو پریمیوم اضافه شده است. از آن جمله می‌توان به آینه الکتروکرومیک اشاره کرد که تابش شدید نور از چراغ خودروهای عقب را مهار می‌کند. سنسور باران که برف‌پاک‌‌کن‌ها را به طور خودکار در هنگام بارش، فعال می‌کند. سنسور پارک جلو که موقع نزدیک شدن وسیله نقلیه به خودروی جلویی، هشدار می‌دهد. همچنین 3 مورد از رادارهای مجموعه همیار راننده نیز به این خودرو اضافه شده است.

 

رادار کمک به تغییر لاین(Lane Changing Assist) یا LCA و رادار تشخیص نقطه کور (Blind Spot Detection) یا BSD دو سیستم متفاوت در سیستم های پیشرفته کمک به راننده (ADAS) هستند که هر دو برای افزایش ایمنی رانندگی طراحی شده اند.

 

کمک به تغییر خط (LCA): این سیستم برای اسکن و تشخیص خطوط جاده طراحی شده است تا به راننده کمک کند به طور ایمن لاین خود را تغییر دهد. وقتی LCA حس می‌کند که به طور نامطئنی قصد تغییر لاین دارید، به شما هشدار می‌دهد تا کمک کند لاین خود را به طور ایمن تغییر دهید.

 

 

کمک به تغییر خط (LCA)

 

 

تشخیص نقطه کور (BSD) : این سیستم از سنسورها در پشت و کنار خودرو استفاده می کند تا راننده را از خودروهایی که به سرعت در نقطه کور خودرو نزدیک می‌شوند، هشدار دهد. تفاوت این دو سیستم بر اساس این جنبه‌ها می‌تواند بیشتر توضیح داده شود:

 

 

تشخیص نقطه کور (BSD)

 

 

1.کارکرد: کارکرد LCA برای پشتیبانی از راننده هنگام تغییر خط با جلوگیری از برخورد با دیگر خودروها است. کارکرد BSD برای اطلاع رسانی به راننده در زمانی است که خودروی دیگری در نقطه کور خودرو ظاهر شده و خطر برخورد وجود دارد.

 

2.محوریت: تمرکز BSD بر رفع مشکل نقاط کور است که توسط آینه‌های خودرو پوشش داده نمی‌شوند. این سیستم وقتی خودرو یا جسم دیگری در نقطه کور شناسایی می شود، به راننده هشدار می دهد. در مورد LCA، این سیستم برای تشخیص خطرات برخورد هنگام تغییر خط است. سیستم تغییر خط از سنسورها برای اسکن محیط اطراف جاده استفاده می‍کند.

 

همچنین رادار خروج از پارک (Rear Cross Traffic Alert) یا RCTA نیز در هنگام خروج از پارک با دنده عقب، در صورت نزدیک شدن ترافیک جانبی، هشدار می‌دهد.

 

 

رادار خروج از پارک (Rear Cross Traffic Alert) یا RCTA

 

تیگو 7 پرو پریمیوم در بخش فنی تغییری را تجربه نکرده است و همچنان با همان پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر توربو ارائه می‌شود. این خودرو توان تولید 156 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور را داراست. انتقال قدرت این موتور هم توسط همان گیربکس CVT صورت می‌گیرد. ظاهر و طراحی این نسخه نیز با نسخه قبلی یکسان بوده و تغییر نداشته است.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *