قطعات خودرو

رویکرد وزارت صمت در سرعت بخشیدن به تخصیص ارز واحدهای صنعتی

ارز واحد صنعتی

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: رویکرد وزارت صمت از زمان عباس علی‌آبادی، بر این بوده است که نیازهای ارزی صنعت سریع‌تر برآورده شود و صف‌هایی که گاها دو ماه متقاضیان بایستی برای تخصیص ارز معطل شوند، کوتاه و بعضاً جمع شود.

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پرشین خودرو، محسن رستمی در مراسم افتتاح خط تولید کمپرسور شرکت سندن ایرانیان افزود: در حال حاضر در بین واحدهای صنعتی استان قزوین، ۳ واحد در حوزه خودروسازی و مابقی در حوزه تولیدات مستقیم قطعات خودرو فعالیت دارند.

 

 

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین تاکید کرد: هم اکنون قزوین تامین کننده بخش اعظمی از قطعات خودرویی در کشور است و بیشترین میزان تولید را به خود اختصاص داده است.

 

محسن رستمی

 

رستمی همچنین در تشریح فعالیت واحدهای تولیدی در این استان خاطرنشان کرد: از این میان ۲۸۰ واحد تولیدی متعلق به حوزه خودرو و قطعات داخلی آن است که استان را به عنوان یکی از قطب‌های مهم صنعت خودرو قرار داده است.

 

 

وی در پایان تاکید کرد: انتظار می‌رود با اقدامات صورت گرفته روزبه‌روز شاهد کاهش وابستگی این صنعت به واردات باشیم تا جایی که حتی کوچک‌ترین نیازی به ورود قطعات یدکی خودرو به کشور نداشته باشیم.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *