قطعات خودرو

تاریخ خودرو : آیرتون سنا داسیلوا در حادثه ای تلخ درگذشت

آیرتون سنا داسیلوا در حادثه ای تلخ درگذشت. آیرتون سنا داسیلوا در حادثه ای تلخ درگذشت. تراژدی در روز 11 اردیبهشت ماه در سال 1373 خورشیدی برابر با روز 1 می (مه) در سال 1994 میلادی، در گرندپری سن مارینو (San Marino Grand Prix) (یا همان جایزه بزرگ سن مارینو) رخ داد که آیرتون سنا داسیلوا (Ayrton Senna da Silva) راننده برزیلی فرمول یک، در هنگام هدایت خودرو در مسابقه در حادثه تصادف کشته شد. آیرتون سنا داسیلوا در زمان مرگ، رکورد شش پیروزی در گرندپری موناکو (Monaco Grand Prix) (یا همان جایزه بزرگ موناکو) را داشت و از نظر تعداد برد در مسابقات، پنجمین راننده موفق تمام دوران فرمول یک، محسوب می شد. سنا در طول دوران حرفه‌ای خود، به ‌ویژه در طول رقابت پر جوش و خروش با آلن پروست (Alain Prost)، جنجال‌هایی را نیز برانگیخت. به عنوان نمونه، در هر دو دوره برگزاری مسابقات گرندپری ژاپن (Japanese Grand Prix) ( یا جایزه بزرگ ژاپن) در سال 1368 ش (1989 م) و سال 1369 ش (1990 م)، مسابقه تعیین کننده قهرمانی در آن سالها بین این دو بود، سنا و پروست با هم برخورد کردند و در نتیجه پروست قهرمانی را به خانه برد. مرگ سنا توسط بسیاری از هواداران برزیلی او یک تراژدی ملی تلقی شد. دولت برزیل در پی این حادثه سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

آغاز سنا

آیرتون سنا داسیلوا در زمان مرگ، رکورد شش پیروزی در گرندپری موناکو را داشت

آیرتون سنا داسیلوا در حادثه ای تلخ درگذشت. تراژدی در روز 11 اردیبهشت ماه در سال 1373 خورشیدی برابر با روز 1 می (مه) در سال 1994 میلادی، در گرندپری سن مارینو (San Marino Grand Prix) (یا همان جایزه بزرگ سن مارینو) رخ داد که آیرتون سنا داسیلوا (Ayrton Senna da Silva) راننده برزیلی فرمول یک، در هنگام هدایت خودرو در مسابقه در حادثه تصادف کشته شد. آیرتون سنا داسیلوا در زمان مرگ، رکورد شش پیروزی در گرندپری موناکو (Monaco Grand Prix) (یا همان جایزه بزرگ موناکو) را داشت و از نظر تعداد برد در مسابقات، پنجمین راننده موفق تمام دوران فرمول یک، محسوب می شد.

رقابت با آلن پروست

دولت برزیل در پی این حادثه سه روز عزای عمومی اعلام کرد

سنا در طول دوران حرفه‌ای خود، به ‌ویژه در طول رقابت پر جوش و خروش با آلن پروست (Alain Prost)، جنجال‌هایی را نیز برانگیخت. به عنوان نمونه، در هر دو دوره برگزاری مسابقات گرندپری ژاپن (Japanese Grand Prix)  در سال 1368 ش (1989 م) و سال 1369 ش (1990 م)، مسابقه تعیین کننده قهرمانی در آن سالها بین این دو بود، سنا و پروست با هم برخورد کردند و در نتیجه پروست قهرمانی را به خانه برد. مرگ سنا توسط بسیاری از هواداران برزیلی او یک تراژدی ملی تلقی شد. دولت برزیل در پی این حادثه سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

مترجم : حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *