قطعات خودرو

تاریخ خودرو : دوج برادرز فروخته شد

دوج برادرز فروخته شد. معامله جالبی در روز 10 اردیبهشت ماه در سال 1304 خورشیدی / شمسی برابر با روز 30 آوریل در سال 1925 میلادی، انجام شد، زمانی که دیلون، رید اند کمپانی، یک بانک سرمایه گذاری برجسته سابق آمریکایی، شرکت دوج برادرز، را خریداری کرد. این فروش واقعی نبود که علاقه را برانگیخت، بلکه شرایط معامله بود. این شرکت خودروسازی به قیمت یکصد و چهل و شش میلیون دلار به فروش رساند، افزون بر پنجاه میلیون دلار اضافه برای توزیع در موسسات خیریه مختلف. تنها با یکصد و چهل و شش میلیون دلار، این فروش تا به آن روز به بزرگترین معامله برای خرید هر شرکت خودروسازی، تبدیل شد. وقتی با نرخ تورم در نظر گرفته و محاسبه شود، این رقم در مجموع به بیش از دو ملیارد و هفتصد ملیون دلار (2.7 میلیارد دلار) در سال 1399 ش (2020 م) می رسد. برادران دوج ، جان دوج و هوراس دوج، شرکت دوج برادرز را در سال 1279 ش (1900 م) تاسیس کردند و به سرعت کار ساخت موتورهای دقیق و اجزای شاسی را برای تعداد فزاینده ‌ای از شرکت‌های خودروسازی شهر پیدا کردند. ‌شرکت های خودروسازی شامل اولدز و فورد می شد. بخش موتور در سال 1292 ش (1913 م) ایجاد شد. در سال بعد، دوج برادرز نخستین خودرو خود را عرضه کردند. خودروهای آنها دارای سیستم الکتریکی 12 ولتی، بدنه تمام فولادی و گیربکس دنده کشویی بودند که در آن زمان انقلابی در صنعت خودروسازی محسوب بودند. پس از مرگ آنها، بیوه‌های برادران دوج، کنترل شرکت را در دست داشتند و تصمیمی مشترک برای فروش شرکت دوج برادرز گرفتند. 

آغاز ماجرای معامله دوج برادرز

دیلون، رید اند کمپانی، یک بانک سرمایه گذاری برجسته آمریکایی، شرکت دوج برادرز را خریداری کرد

دوج برادرز فروخته شد. معامله جالبی در روز 10 اردیبهشت ماه در سال 1304 خورشیدی / شمسی برابر با روز 30 آوریل در سال 1925 میلادی، انجام شد، زمانی که دیلون، رید اند کمپانی (Dillon, Read & Company)، یک بانک سرمایه گذاری برجسته سابق آمریکایی، شرکت دوج برادرز (Dodge Brothers)، را خریداری کرد. این فروش واقعی نبود که علاقه را برانگیخت، بلکه شرایط معامله بود.

بزرگترین معامله تاریخ

با یکصد و چهل و شش میلیون دلار، این فروش تا به آن روز به بزرگترین معامله برای خرید هر شرکت خودروسازی، تبدیل شد

این شرکت خودروسازی به قیمت یکصد و چهل و شش میلیون دلار به فروش رساند، افزون بر پنجاه میلیون دلار اضافه برای توزیع در موسسات خیریه مختلف. تنها با یکصد و چهل و شش میلیون دلار، این فروش تا به آن روز به بزرگترین معامله برای خرید هر شرکت خودروسازی، تبدیل شد. وقتی با نرخ تورم در نظر گرفته و محاسبه شود، این رقم در مجموع به بیش از دو ملیارد و هفتصد ملیون دلار (2.7 میلیارد دلار) در سال 1399 ش (2020 م) می رسد.

برادران دوج

جان دوج و هوراس دوج، شرکت دوج برادرز را تاسیس کردند

برادران دوج ، جان دوج (John Dodge) و هوراس دوج (Horace Dodge)، شرکت دوج برادرز (Dodge Brothers) را در سال 1279 ش (1900 م) تاسیس کردند و به سرعت کار ساخت موتورهای دقیق و اجزای شاسی را برای تعداد فزاینده ‌ای از شرکت‌های خودروسازی شهر پیدا کردند. در سال های بعد، دوج برادرز نخستین خودرو خود را عرضه کردند. خودروهای آنها دارای سیستم الکتریکی 12 ولتی، بدنه تمام فولادی و گیربکس دنده کشویی بودند که در آن زمان انقلابی در صنعت خودروسازی محسوب بودند. پس از مرگ آنها، بیوه‌های برادران دوج، کنترل شرکت را در دست داشتند و تصمیمی مشترک برای فروش شرکت دوج برادرز گرفتند.

مترجم : حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *