قطعات خودرو

تاریخ خودرو : تولد جان دیر، آهنگری مخترع

جان دیر (John Deere) در ورمونت متولد شد. پس از شاگردی به عنوان آهنگر، در برلینگتون کار پیدا کرد. جان دیر با مشکلات مالی به سمت غرب رفت و ایلینوی مستقر شد. او به عنوان یک آهنگر کار پیدا کرد، با این حال، در معرض یکی از مشکلات آن منطقه قرار گرفت، اینکه خاک چسبنده و رسی آنجا باعث می شد که گاوآهن های سنتی چدنی در چرخاندن خاک آن مشکل داشتند. او با الهام از چنگال های فولادی، تصمیم گرفت تا یک گاوآهن برای غرب میانه بسازد. گاوآهن حاصل از فولاد ریخته‌گری شده با فرفورژه در سال 1216 ش (1837 م) عرضه شد. سبک تازه گاوآهن جدید موفقیت زیادی در جامعه پیدا کرد.

آغاز راه جان دیر افسانه ای

جان دیر پس از شاگردی به عنوان آهنگر، در برلینگتون کار پیدا کرد

در روز 17 بهمن ماه درسال 1182 خورشیدی برابر با روز 7 فوریه در سال 1804 میلادی، جان دیر (John Deere) در ورمونت (Vermont) متولد شد. پس از شاگردی به عنوان آهنگر، در برلینگتون کار پیدا کرد. این اتفاق زمانی پیش از افتتاح مغازه های دیر در ورجنس (Vergennes) و بعدها در لستر بود.

جان دیر و مشکلات مالی

او به راحتی به عنوان یک آهنگر کار پیدا کرد

جان دیر با مشکلات مالی به سمت غرب رفت و سرانجام در سال 1215 ش (1836 م) در گراند دتور (Grand Detour) ایلینوی (Illinois) مستقر شد. او به راحتی در تجارت خود به عنوان یک آهنگر کار پیدا کرد، زیرا آهنگری در آن منطقه زندگی نمی کرد. با این حال، این حرکت و جایجایی جان دیر را در معرض یکی از مشکلات آن منطقه قرار داد، اینکه خاک چسبنده و رسی آنجا باعث می شد که گاوآهن های سنتی چدنی در چرخاندن خاک آن مشکل داشتند.

گاوآهنی برای غرب میانه

گاوآهن حاصل از فولاد ریخته‌گری شده با فرفورژه در سال 1216 ش (1837 م) عرضه شد

او با الهام از چنگال های فولادی صیقلی و سهولت سوراخ کردن خاک، تصمیم گرفت تا یک گاوآهن برای غرب میانه بسازد. گاوآهن حاصل از فولاد ریخته‌گری شده با فرفورژه در سال 1216 ش (1837 م) عرضه شد. سبک تازه گاوآهن جدید موفقیت زیادی در جامعه پیدا کرد. خبر طراحی و ساخت آن منتشر شد و تا سال 1320 ش (1941 م) فروش گاوآهن جان دیر به بیش از 100 عدد در سال رسید.

ده هزارمین گاوآهن فولادی

مکان جدید به او اجازه داد تا تجهیزات کشاورزی خود را به ایالت های دورتر از غرب میانه نیز صادر کند

در سال 1327 ش (1848 م) جان دیر از گراند دتور به مولین (Moline) ایلینوی، که یک مرکز حمل و نقل در رودخانه می سی سی پی بود نقل مکان کرد. مکان جدید به او اجازه داد تا تجهیزات کشاورزی خود را به ایالت های دورتر از غرب میانه نیز صادر کند. ده هزارمین گاوآهن فولادی جان دیر در آن کارخانه در سال 1234 ش (1855 م) ساخته شد. موفقیت این ابزار باعث شد به آن لقب «گاوآهنی که دشت ها را شکست داد» بدهند.

شرکت جان دیر

تقریباً 40 سال طول کشید تا کسب و کار تجاری شرکت جان دیر یک تراکتور خودکششی تولید کند

در سال 1247 ش (1868 م) جان دیر کسب و کار خود را با نام شرکت جان دیر (Deere & Company) همانطور که امروزه با آن نام شناخته می شود، ادغام کرد. جان دیر، پدرخوانده این شرکت مهم در روز 27 اردبهشت ماه در سال 1265 خورشیدی برابر با روز 17 می در سال 1886 میلادی، درگذشت. تقریباً 40 سال طول کشید تا کسب و کار تجاری شرکت جان دیر یک تراکتور خودکششی تولید کند.

نخستین تراکتور شرکت جان دیر

تراکتور دو سیلندر، با تغییرات نسبتاً جزئی به مدت سی سال از خطوط مونتاژ خارج می شد

نخستین تراکتور شرکت جان دیر مدل دی (D) در سال 1302 ش (1923 م) عرضه شد. خودروی جدید کشاورزی، برای تولیدکنندگان محصولات در سراسر ایالات متحده آمریکا کشاورزی مکانیکی را به واقعیت تبدیل کرد. تراکتور دو سیلندر، با تغییرات نسبتاً جزئی به مدت سی سال از خطوط مونتاژ خارج می شد. با تولید صد و شصت هزار دستگاه، مدل دی (D) به عنوان خودرویی که طولانی ترین دوره تولید در میان تراکتورهای دو سیلندر شرکت جان دیر را داشت، شناخته می شود.

شرکت صنایع سنگین جان دیر

امروزه شرکت صنایع سنگین جان دیر، تجهیزات سنگین کشاورزی، ساختمانی و جنگلداری را تولید می کند

امروزه شرکت صنایع سنگین جان دیر، تجهیزات سنگین کشاورزی، ساختمانی و جنگلداری را تولید می کند. همچنین می توان در میان محصولات و تولیدات شرکت جان دیر، خودرو های برفی (snowmobiles) ، خودروهای همه جا رو (all terrain vehicles) و حتی واحدهای جی پی اس (GPS) را نیز پیدا کرد.

مترجم : حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *