قطعات خودرو

تاریخ خودرو : رویس با رولز ملاقات کرد

رویس با رولز ملاقات کرد. هنری رویس فقیر به دنیا آمد و در سن نه سالگی خود مشغول به کار شد. چارلز رولز از خانواده ای مرفه بود و تحصیلات رسمی در کالج ترینیتی در کمبریج داشت. این دو شرکای تجاری غیرجذاب و نامحتمل و ناخوشایندی پیدا کردند، اما در زمان ملاقات با یکدیگر، دو نقطه اشتراک داشتند. پیشینه مهندسی و تمایل به ساخت بزرگترین خودروی جهان. در روز 14 اردیبهشت ماه در سال 1283 خورشیدی برابر با روز 4 می در سال 1904 میلادی، این همکاری با یک ناهار ترتیب داده شده در هتل میدلند در منچستر آغاز شد. هنری ادموندز، دوست رولز و سهامدار تجارت خودرو رویس، می‌دانست که آن‌ها مانند یک زوج عالی هستند که در بهشت ​​خودرو ساخته شده ‌اند. او ملاقاتی بین آن دو ترتیب داد. برای بسیاری، او به مثابه خظ تیره (-) در شرکت خودروهای رولز-رویس موتور شناخته می شود. پس از جلسه و ملاقات آنها، در آذر ماه سال 1283 شمسی برابر با ماه دسامبر سال 1904 میلادی، رولز موافقت کرد که هر تعداد خودرویی که رویس بتواند بسازد را بفروشد، البته تا زمانی که آنها علامت برجسته و نشان مشخصی را با خود داشته باشند که روی آن رولز-رویس نوشته شده باشد. با امضای شراکت آنها، زوج رولز و رویس به طور رسمی شرکت رولز-رویس موتور را تأسیس کردند.

آغاز رویس و رولز

آنها دو نقطه اشتراک داشتند : پیشینه مهندسی و تمایل به ساخت بزرگترین خودروی جهان

رویس با رولز ملاقات کرد. هنری رویس (Henry Royce) فقیر به دنیا آمد و در سن نه سالگی خود مشغول به کار شد. چارلز رولز (Charles Rolls) از خانواده ای مرفه بود و تحصیلات رسمی در کالج ترینیتی (Trinity College) در کمبریج داشت. این دو شرکای تجاری غیرجذاب و نامحتمل و ناخوشایندی پیدا کردند، اما در زمان ملاقات با یکدیگر، دو نقطه اشتراک داشتند. پیشینه مهندسی و تمایل به ساخت بزرگترین خودروی جهان. در روز 14 اردیبهشت ماه در سال 1283 خورشیدی برابر با روز 4 می در سال 1904 میلادی، این همکاری با یک ناهار ترتیب داده شده در هتل میدلند (Midland Hotel) در منچستر آغاز شد.

هنری ادموندز و ساختن یک پل

ادموندز، می‌دانست که آن‌ها مانند یک زوج عالی هستند که در بهشت ​​خودرو ساخته شده ‌اند

هنری ادموندز (Henry Edmunds)، دوست رولز و سهامدار تجارت خودرو رویس، می‌دانست که آن‌ها مانند یک زوج عالی هستند که در بهشت ​​خودرو ساخته شده ‌اند. او ملاقاتی بین آن دو ترتیب داد. برای بسیاری، او به مثابه خظ تیره () در شرکت خودروهای رولزرویس موتور (Rolls-Royce Motor) شناخته می شود.

شرکت رولز-رویس موتور

رولز موافقت کرد که هر تعداد خودرویی که رویس بتواند بسازد را بفروشد

پس از جلسه و ملاقات آنها، در آذر ماه سال 1283 شمسی برابر با ماه دسامبر سال 1904 میلادی، رولز موافقت کرد که هر تعداد خودرویی که رویس بتواند بسازد را بفروشد، البته تا زمانی که آنها علامت برجسته و نشان مشخصی را با خود داشته باشند که روی آن رولزرویس نوشته شده باشد. با امضای شراکت آنها، زوج رولز و رویس به طور رسمی شرکت رولزرویس موتور (Rolls-Royce Motor Cars) را تأسیس کردند.

مترجم : حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *