قطعات خودرو

تاریخ خودرو : نخستین مرگ در حالت اوتوپایلت خودروهای خودران

نخستین مرگ در حالت اوتوپایلت خودروهای خودران ثبت شد. بر اساس گزارش‌ها، در روز 18 اردیبهشت ماه در سال 1395 خورشیدی برابر با روز 7 می در سال 2016 میلادی، یک دستگاه تسلا مدل اس، در نزدیکی ویلیستون فلوریدا با یک کامیون برخورد کرد در حالی که عملکرد حالت اوتوپایلت آن فعال بود. این تصادف منجر به مرگ جاشوا براون شد، که نخستین راننده ای بود که در عصر مدرن با استفاده از فناوری رانندگی، جان خود را از دست داد. یک گزارش ان تی اس بی که از داده‌های سیستم جمع‌آوری اختصاصی تسلا استفاده می‌کرد، نشان می‌داد که ظاهراً براون در طول سی و هفت دقیقه منتهی به حادثه منجر به فوت او، کمتر از یک دقیقه دست‌هایش را روی فرمان خودرو نگه داشته است.  طبق داده‌ها، او همچنین سامانه بازدارنده سرعت یا سیستم کروز کنترل خودرو را روی 74 مایل در ساعت (119.066 کیلومتر بر ساعت) در منطقه ای که سرعت مجاز 65 مایل در ساعت (104.585 کیلومتر بر ساعت) است، تنظیم کرده بود. گزارش ان تی اس بی، می گوید که براون باید حداقل هفت ثانیه پیش از برخورد، کامیون را می دید. افزون بر این، گزارش نشان داد که هیچ نقصی در خودروی تسلا وجود نداشته است.ش

آغاز تلخ رویداد : تسلا مدل اس

عملکرد حالت اوتوپایلت خودرو فعال بود

نخستین مرگ در حالت اوتوپایلت خودروهای خودران ثبت شد. بر اساس گزارش‌ها، در روز 18 اردیبهشت ماه در سال 1395 خورشیدی برابر با روز 7 می در سال 2016 میلادی، یک دستگاه تسلا مدل اس (Tesla Model S) در نزدیکی ویلیستون (Williston) فلوریدا با یک کامیون برخورد کرد در حالی که عملکرد حالت اوتوپایلت آن فعال بود.

مرگ جاشوا براون

جاشوا براون نخستین راننده ای بود که در عصر مدرن با استفاده از فناوری، جان خود را از دست داد

این تصادف منجر به مرگ جاشوا براون (Joshua Brown) شد، که نخستین راننده ای بود که در عصر مدرن با استفاده از فناوری رانندگی، جان خود را از دست داد.

گزارش ان تی اس بی

براون در طول سی و هفت دقیقه منتهی به حادثه منجر به فوت او، کمتر از یک دقیقه دست‌هایش را روی فرمان خودرو نگه داشته است

یک گزارش ان تی اس بی (NTSB) که از داده‌های سیستم جمع‌آوری اختصاصی تسلا استفاده می‌کرد، نشان می‌داد که ظاهراً براون در طول سی و هفت دقیقه منتهی به حادثه منجر به فوت او، کمتر از یک دقیقه دست‌هایش را روی فرمان خودرو نگه داشته است.  طبق داده‌ها، او همچنین سامانه بازدارنده سرعت یا سیستم کروز کنترل (cruise control) خودرو را روی 74 مایل در ساعت (119.066 کیلومتر بر ساعت) در منطقه ای که سرعت مجاز 65 مایل در ساعت (104.585 کیلومتر بر ساعت) است، تنظیم کرده بود.

حداقل هفت ثانیه

گزارش نشان داد که هیچ نقصی در خودروی تسلا وجود نداشته است

گزارش ان تی اس بی، می گوید که براون باید حداقل هفت ثانیه پیش از برخورد، کامیون را می دید. افزون بر این، گزارش نشان داد که هیچ نقصی در خودروی تسلا وجود نداشته است.

مترجم : حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *