قطعات خودرو

تاریخ خودرو : نخستین خودرو در پاریس با افتتاح برج ایفل درخشان شد

گوتلیب دایملر نخستین خودروی خود را در پاریس فرانسه به نمایش گذاشت. در روز 16 اردیبهشت ماه در سال 1268 خورشیدی برابر با روز 6 می در سال 1889 میلادی، گوتلیب دایملر نخستین خودروی خود را در پاریس فرانسه، در آغاز نمایشگاه جهانی پاریس به نمایش گذاشت. این رویداد به خاطر یک جاذبه بسیار بزرگتر به تمام معنا شناخته شده است: افتتاحیه بزرگ برج ایفل. چیز کمی نیست، دایملر صفحه نمایش خود را با پوشاندن سی لامپ روشنایی که توسط موتور دایملر متصل به ژنراتور کار می کنند، بهبود بخشید. در آن زمان روشنایی الکتریکی انقلابی بزرگ بود، همانطور که خودرو نیز انقلابی بزرگ محسوب می شد. منصفانه است که فرض کنیم نمایش دایملر برای بیشتر افراد تکان دهنده بود. با این وجود، خودرو آنقدر که گوتلیب دایملر می‌خواست مورد توجه قرار نگرفت. گوتلیب دایملر با لوئیز سارازین، بیوه ادوارد سارازین که همکار تجاری قدیمی دایملر بود، پیمان یک شراکت تجاری را استوار کرد. این حرکت منجر به رونق عظیمی برای صنعت خودروسازی فرانسه گردید. 

آغاز گوتلیب دایملر : آغاز نمایشگاه جهانی پاریس

رویداد به خاطر یک جاذبه بسیار بزرگتر به تمام معنا شناخته شده است: افتتاحیه بزرگ برج ایفل

گوتلیب دایملر نخستین خودروی خود را در پاریس فرانسه به نمایش گذاشت. در روز 16 اردیبهشت ماه در سال 1268 خورشیدی برابر با روز 6 می در سال 1889 میلادی، گوتلیب دایملر (Gottlieb Daimler) نخستین خودروی خود را در پاریس فرانسه، در آغاز نمایشگاه جهانی پاریس (Paris World Exhibition) به نمایش گذاشت. این رویداد به خاطر یک جاذبه بسیار بزرگتر به تمام معنا شناخته شده است: افتتاحیه بزرگ برج ایفل (Eiffel Tower).

عصر انقلاب های واقعی

روشنایی الکتریکی انقلابی بزرگ بود، همانطور که خودرو نیز انقلابی بزرگ محسوب می شد

چیز کمی نیست، دایملر صفحه نمایش خود را با پوشاندن سی لامپ روشنایی که توسط موتور دایملر متصل به ژنراتور کار می کنند، بهبود بخشید. در آن زمان روشنایی الکتریکی انقلابی بزرگ بود، همانطور که خودرو نیز انقلابی بزرگ محسوب می شد. منصفانه است که فرض کنیم نمایش دایملر برای بیشتر افراد تکان دهنده بود. با این وجود، خودرو آنقدر که گوتلیب دایملر می‌خواست مورد توجه قرار نگرفت.

مشارکت ویلهلم مایباخ

گوتلیب دایملر تنها سه سال پیشتر با مشارکت ویلهلم مایباخ به ساخت نخستین خودروی چهار چرخ جهان کمک کرده بود

گوتلیب دایملر تنها سه سال پیشتر با مشارکت ویلهلم مایباخ (Wilhelm Maybach) به ساخت نخستین خودروی چهار چرخ جهان کمک کرده بود. در حالی که خودرو گوتلیب دایملر در نخستین حضور در پاریس هیجان انگیز نبود، اتفاق دیگری در آنجا رخ داد که باعث رشد صنعت خودروسازی فرانسه شد. گوتلیب دایملر با لوئیز سارازین (Louise Sarazin)، بیوه ادوارد سارازین (Edouard Sarazin) که همکار تجاری قدیمی دایملر بود، پیمان یک شراکت تجاری را استوار کرد. این حرکت منجر به رونق عظیمی برای صنعت خودروسازی فرانسه گردید.

مترجم : حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *