قطعات خودرو

خروج خودرو محبوب پژو 206 از محصولات ایران خودرو

پژو 206

به گزارش قطعات خودرو به نقل از اقتصادنیوز، ایران خودرو در طی هفت ماهی که از سال جاری می گذرد تنها دو دستگاه پژو 206 تیپ 2 تولید کردند. درحالی که سال گذشته در همین بازه زمانی نزدیک به 21 هزار و 750 دستگاه پژو 206 تیپ دو تولید کرده بود. بنابراین می تواند گفت تولید این خودروی محبوب بازار تا پایان مهر سال جاری با افت 100 درصدی روبرو شده است.

 

شورای رقابت یک لیست جدید از قیمت محصولات ایران خودرو را منتشر کرده است. در این لیست، اعضای شورای رقابت قیمت 28 خودروی ایران خودرو را اعلام کرده‌اند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که قیمت 25 محصول ایران خودرو نسبت به گذشته افزایش یافته و سه خودرو نیز با کاهش قیمت در مبداء مواجه شده‌اند. با این حال، در این لیست جدید، قیمت برخی از محصولات پرطرفدار ایران خودرو مشخص نشده است و این باعث شده که شائبه‌ای در مورد اینکه آیا آنها در سبد محصولاتی قرار دارند یا نه، پیش بیاید.

 

ایران خودرو، برخی از خودروهای محبوب را از سبد محصولاتش حذف کرده است. این شرکت لیست جدیدی از قیمت‌ها را منتشر کرده است، اما به نظر می‌رسد که پژو 206 تیپ 2 و پژو 405 دوگانه‌سوز، دو محصولی هستند که بی‌صدا از این لیست حذف شده‌اند. شورای رقابت برای این دو خودرو قیمت جدیدی اعلام نکرده است که به نوعی باعث شائبه و نگرانی هواداران آن‌ها شده است.

 

اسفند سال گذشته آبی های جاده مخصوص اعلام کردند قصد دارند تا پژو206 تیپ دو را به عنوان آخرین بازمانده خانواده پژو 206 از خط تولید خارج کنند. مدیران ایران خودرو برای اینکه دل مشتاقان پژو 206 را به دست بیاورند اعلام کردند که محصول جایگزینی را به جای پژو 206 در سبد محصولاتی خود در نظر گرفتند.

در دور اول فروش سامانه یکپارچه، ایران خودرو از عرضه پژو206 تیپ 2 امتناع کرده بود و پس از اتمام دور اول فروش، ظرفیت تولید آنها برای سال ۱۴۰۲ پر شده بود و نمی‌توانستند در دور دوم فروش خودرویی صمت شرکت کنند. در نتیجه، به نظر می‌رسد که پژو206 تیپ 2 جایی در سبد تولید این خودروساز برای سال جاری نداشته باشد. در حال حاضر، با توجه به بررسی بازار خودرو، هنوز پژو206 تیپ 2 مدل ۱۴۰۲ توسط ایران خودرو به بازار عرضه نشده است.

با بررسی لیست قیمتی ایران خودرو، مشخص است که این شرکت هنوز پژو 206 تیپ 3 را در سبد محصولات خود حفظ کرده است تا این خودرو به عنوان نزدیکترین مدل به پژو 206 تیپ 2 در بازار حضور داشته باشد. تنها محصولی که به نام پژو 206 در لیست جدید قیمتی ایران خودرو آمده است، پژو 206 Crouse است و ایران خودرو هنوز نام این محصول را مشخص نکرده است. این احتمال وجود دارد که پژو 206 Crouse همان پژو 206 تیپ 3 (پژو 206 تیپ دو با سقف پانوراما یا همان سقف شیشه‌ای) باشد.

 

به نظر می‌رسد که بازار خودرو باید با خروج پژو206 تیپ 2 از سبد محصولات ایران خودرو بی‌تفاوت نماند. در روزهایی که بازار خودرو نزولی است، ممکن است قیمت پژو206 تیپ 2 از مسیر بازار پیش بروید و به رشد قیمت این خودرو محبوب در بازار شاهد باشیم.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *