قطعات خودرو

سریع‌ترین خودروهای برقی در شتاب صفرتاصد، از تسلا و پورشه تا ریویان و کیا

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، در این مطلب سریع‌ترین خودروهای برقی حال حاضر بازار را معرفی کرده‌ایم. در این لیست از سدان ۶۰ هزار دلاری تا هایپرکار ۲.۴ میلیون دلاری دیده می‌شوند.

 

همه میدانیم که خودروهای برقی بسیار سریع هستند اما برخی از این خودروها سریع‌تر از بقیه هستند. به‌عنوان‌مثال، بین شورلت بولت و پینین‌فارینا باتیستا تفاوت زیادی وجود دارد. با توجه به رقابت شدیدی که بین خودروسازان مختلف برای ساخت سریع‌ترین خودروهای الکتریکی وجود دارد، همه می‌خواند بداند کدام مدل‌ها در این زمینه مدعی هستند. ازاین‌رو، ما اعداد و ارقام را بررسی کردیم و به لیستی از سریع‌ترین خودروهای الکتریکی حال حاضر بازار رسیدیم. معیار ما برای انتخاب این خودروها شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت بوده است.

۱-ریماک نورا

شتاب: ۱.۸۵ ثانیه

با مبلغ ۲.۲ میلیون دلار می‌توان یکی از ۱۵۰ دستگاه نورا را خرید که دومین محصول ریماک محسوب می‌شود. این هایپرکار کروات اما ارزش چنین قیمت گزافی را دارد زیرا ظرف تنها ۱.۸۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد، ۴۰۰ متر را در ۸.۶ ثانیه طی می‌کند و نهایتاً به حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت دست میابد. نورا به یک پکیج باطری ۱۲۰ کیلووات ساعتی و یک موتور الکتریکی در هر چرخ مجهز است که مجموعاً ۱۹۱۴ اسب بخار قدرت و ۲۳۶۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند. ریماک نورا در حال حاضر سریع‌ترین خودروی تولید جهان محسوب می‌شود.

۲-پینین‌فارینا باتیستا

شتاب: ۱.۸۹ ثانیه

پینین‌فارینا باتیستا از همان پلت‌فرم و تکنولوژی ریماک نورا استفاده می‌کند که یعنی در اینجا هم شاهد همان باطری ۱۲۰ کیلووات ساعتی و چهار موتور الکتریکی هستیم ولی داخل و بیرون خودرو توسط شرکت طراحی افسانه‌ای ایتالیایی طراحی شده که باتیستا را از نورا متمایز می‌کند. پینین‌فارینا برای این خودرو شتاب ۱.۸۹ ثانیه و حداکثر سرعت ۳۵۷ کیلومتر بر ساعت را ادعا کرده است. از این خودرو هم تنها ۱۵۰ دستگاه ساخته می‌شود که هرکدام ۲.۴ میلیون دلار قیمت دارند.

۳-لوسید ایر سافایر

شتاب: زیر ۲ ثانیه

لوسید ایر سافایر به‌عنوان رقیب مستقیم تسلا مدل S پلد بیش از ۱۲۰۰ اسب بخار قدرت دارد و هرچند گشتاور آن اعلام نشده اما انتظار می‌رود بیش از ۱۳۵۰ نیوتن متر باشد. این اعداد توسط سه موتور الکتریکی تولید می‌شوند که یکی در جلو و دوتا در عقب نصب شده‌اند. قبلاً ایر پرفورمنس با ۱۱۱۱ اسب بخار قدرت قوی‌ترین نسخهٔ این خودرو بود اما سیستم دو موتورهٔ عقب در سافایر قدرت را افزایش داده و شتاب زیر دو ثانیه را فراهم کرده است.

۴-تسلا مدل S پلد

شتاب: ۲.۳ ثانیه

تسلا مدل S پلد شاید از بیرون شبیه یک مدل S معمولی به نظر برسد اما زیر این پوسته سریع‌ترین سدان حال حاضر جهان با شتاب ۲.۳ ثانیه، ۴۰۰ متر ۹.۴ ثانیه و حداکثر سرعت ۳۲۲ کیلومتر بر ساعت پنهان شده است. این خودرو از سه موتور الکتریکی استفاده می‌کند که یکی در جلو و دوتا در عقب نصب شده و مجموعاً ۱۰۲۰ اسب بخار قدرت و ۱۴۲۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند. هرچند مدل S پلد با قیمت پایهٔ ۱۱۰ هزار دلار خودروی ارزانی نیست اما در مقایسه با دو هایپرکار بالا قیمت شگفت‌انگیزی دارد.

۵-پورشه تایکان توربو S

شتاب: ۲.۴ ثانیه

زمانی که تسلا مدل S یکه‌تاز بخش سدان‌های الکتریکی پرفورمنس بالا بود، پورشه با تایکان به رقابت با آن بلند شد. توربو S به‌عنوان قوی‌ترین نسخهٔ تایکان ظرف تنها ۲.۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و به حداکثر سرعت ۲۶۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند. این خودرو قوای محرکهٔ دو موتوره دارد و علیرغم وزن ۲.۳ تنی، مثل موشک کروز عمل می‌کند. پورشه این پرفورمنس را با قیمت ۱۸۵ هزار دلار در اختیار خریداران قرار می‌دهد.

۶-تسلا مدل X پلد

شتاب: ۲.۵ ثانیه

تسلا مدل X پلد هم مثل برادر سدان خود بسیار سریع است. این شاسی‌بلند الکتریکی با شتاب ۲.۵ ثانیه می‌تواند حتی برخی سوپراسپرت‌های بنزینی را هم مغلوب کند و درعین‌حال وظایف یک خودروی خانوادگی را انجام دهد. مدل X پلد هم از همان قوای محرکهٔ سه موتورهٔ مدل S با ۱۰۲۰ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند اما حداکثر سرعت آن کمتر و برابر با ۲۶۲ کیلومتر بر ساعت است.

۷-آئودی RS E-Tron GT

شتاب: ۲.۹ ثانیه

آئودی E-Tron GT پسرعموی تایکان است و در نسخهٔ RS با ۵۹۱ اسب بخار قدرت و ۸۳۰ نیوتن متر گشتاور ظرف تنها ۲.۹ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و ۴۰۰ متر را در ۱۰.۹ ثانیه طی می‌کند. شاید این اعداد در لیست ما چندان چشمگیر به نظر نرسند اما آئودی هنوز هم سدان واقعاً سریعی است و حداکثر سرعت آن به ۲۵۲ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. قیمت این ماشین از حدود ۱۴۴ هزار دستگاه آغاز می‌شود.

۸-تسلا مدل ۳ پرفورمنس

شتاب: ۳.۱ ثانیه

کسانی که توان پرداخت قیمت ۱۱۰ هزار دلاری مدل S پلد را ندارند می‌توانند سراغ مدل ۳ پرفورمنس بروند که با شتاب ۳.۱ ثانیه و ۴۰۰ متر ۱۱.۵ ثانیه هنوز هم عملکرد چشمگیری دارد. این خودرو برخلاف برادر بزرگ‌ترش از دو موتور الکتریکی استفاده می‌کند اما در عوض با وزن ۱۹۲۸ کیلوگرمی، سبک‌تر از مدل S پلد ۲۱۶۲ کیلوگرمی است. قیمت مدل ۳ پرفورمنس از حدود ۶۰ هزار دلار شروع می‌شود.

۹-ریویان R1T

شتاب: ۳.۲ ثانیه

شاید دیدن یک پیکاپ در بین سریع‌ترین خودروهای جهان عجیب باشد اما ریویان R1T با ۸۳۵ اسب بخار قدرت و ۱۲۳۰ نیوتن متر گشتاور، یک پیکاپ معمولی نیست. این خودرو در هر چرخ خود یک موتور الکتریکی دارد که امکان پیمودن ۴۰۰ متر را در ۱۱.۹ ثانیه و رسیدن به حداکثر سرعت ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت را فراهم می‌کنند. عملکرد R1T وقتی چشمگیرتر خواهد بود که بدانیم توانایی‌های آفرود بسیار بالایی دارد و قیمت آن از ۷۵ هزار دلار آغاز می‌شود

۱۰-کیا EV6 GT

شتاب: ۳.۲ ثانیه

شاید هیچ‌کس انتظار نداشته باشد در لیست سریع‌ترین خودروها نام کیا را ببیند اما EV6 GT می‌تواند ظرف ۳.۲ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد. این خودرو با ۵۸۵ اسب بخار قدرت و ۷۴۰ نیوتن متر گشتاور توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۲۶۰ کیلومتر بر ساعت را دارد. EV6 GT از دو موتور الکتریکی استفاده می‌کند و برد رسمی آن ۳۳۰ کیلومتر اعلام شده است. شاید این کراس‌اوور کره‌ای در مقایسه با دیگر خودروهای این لیست چندان سریع به نظر نرسد اما این پرفورمنس را با قیمت بسیار مناسبی که از ۶۲ هزار دلار آغاز می‌شود ارائه می‌کند.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *