قطعات خودرو

خودروهای برقی جدید چری در بازار روسیه

New Energy Vehicle

تا پیش از این قرار بود تا خودروهای برقی چری با برند NEV به بازار روسیه عرضه شوند اما هم‌اکنون از برند تیگو برای عرضه آن‌ها استفاده خواهد شد.

 

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروبانک، شرکت چری اکنون تصمیم گرفته است تا خودروهای برقی خود را به بازار روسیه صادر کند. البته این صادرات با حواشی همراه بوده است، چرا که در این بین برند خودروهای برقی چری تغییر کرد.

 

عبارت NEV مخفف New Energy Vehicle است و شامل خودروهای الکتریکی، پلاگین هیبریدی و خودروهای سلول سوختی هیدروژنی می‌شود. در چین برند فولوین که متعلق به ام وی ام 315 بود، برای این خودروها در نظر گرفته شده است. در روسیه اما داستان دیگری جریان دارد.

 

نخستین خودرو الکتریکی چری برای روس‌ها، مدل تیگو eQ1‌ خواهد بود. پس از آن نیز کراس‌اوور متوسط تیگو eQ7 به بازار روسیه عرضه خواهد شد. این شرکت تصمیم دارد تا پایان سال 2024، هفت مدل پاک را وارد بازار روسیه کند که سه مدل از آنها برقی و چهار مدل هیبریدی هستند.

 

چری Ant

 

برند تیگو که در چین و برخی بازارها همچون ایران برای کراس‌اوورهای چری استفاده می‌شود، به عنوان برند خودروهای هیبریدی و الکتریکی این شرکت در روسیه مورد استفاده قرار خواهد گرفت. در همین حین سایر خودروهای بنزینی تیگو زیر پرچم چری باقی خواهند ماند.

 

مدل تیگو eQ1‌ در حقیقت چری Ant‌ یا همان چری مورچه است که یک خودرو الکتریکی کوچک شهری به حساب می‌آید. این خودرو از یک تک‌موتور الکتریکی با قدرت 36 کیلووات (49 اسب بخار) و گشتاور 95 نیوتن متر بهره‌ می‌برد که روی محور عقب آن قرار دارد. این خودرو با دو پکیج باتری باتری 25.05 یا 29.23 کیلووات ساعتی عرضه می‌شود. برد این خودرو براساس چرخه چینی CLTC به ترتیب 251 و 321 کیلومتر خواهد بود. حداکثر سرعت این خودرو نیز به 100 کیلومتربرساعت محدود شده است.

 

تیگو eQ7

 

دیگر خودرو برقی چری برای روس‌ها یعنی تیگو eQ7، در حقیقت نسخه تمام برقی جتور داشنگ است که با نام چری eQ5 در سال 2020 معرفی شد. برای این خودرو دو موتور برقی قابل انتخاب هستند که به ترتیب 135 کیلووات (184 اسب بخار) یا 155 کیلووات (211 اسب بخار) قدرت تولید می‌کنند. دو پکیج باتری 53.87 یا 67.12 کیلووات ساعتی نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده‌اند. برد خودرو با استفاده از این دو پکیج باتری به ترتیب 412 و 512 کیلومتر خواهد بود.

 

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *