قطعات خودرو

عرضه جهانی کیاسراتو K3 آغاز شد

کیاسراتو K3

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروبانک، سدان کیا K3 در ماه اوت رونمایی شد. این مدل در مکزیک تولید می‌شود . رسما اعلام شد که این سدان در خاورمیانه نیز عرضه خواهد شد: نسخه در نظر گرفته شده برای این منطقه هفته گذشته در نمایشگاه خودروی عربستان سعودی معرفی شد. سال آینده هاچ‌بک کیا K3 نیز در آمریکای لاتین عرضه خواهد شد اما این مدل هنوز برای خاورمیانه تایید نشده است.

 

این برند امروزه در کره و چین از نام K3 برای مدل قدیمی‌تر خود استفاده می‌کند که در سایر بازارها با نام سراتو یا فورته شناخته می‌شود. با این حال، شایعاتی مبنی بر این وجود دارد که نام نسل بعدی سراتو/ فورته/ K3بهK4 تغییر خواهد داد.

 

طراحی نسخه‌های مختلف این مدل تفاوتی با یکدیگر ندارد. از ویژگی‌های ظاهری آن می‌توان به بدنه فست‌بک، چراغ‌های جلوی کشیده با چراغ‌های روز شناور روی سپر و چراغ‌های عقب نیش‌دار اشاره کرد. نسخه اسپرت GT-Line دارای کیت بدنه تهاجمی‌تر، لوله‌های اگزوز دوگانه و چرخ‌های ۱۷ اینچی است.

 

کیا K3

 

طول کیا K3 برابر با ۴.۵۴ متر، عرض آن ۱.۷۶ متر، ارتفاع آن ۱.۴۷ متر و فاصله محوری آن ۲.۶۷ متر است.

در کابین یک نمایشگر شامل پنل ابزار دیجیتال و سیستم چندرسانه‌ای قرار دارد. این مدل در گواتمالا و پرو فقط با نمایشگر لمسی چندرسانه‌ای ۸ اینچی و در سایر کشورها با صفحه نمایش ۱۰.۲۵ اینچی نیز قابل سفارش است. لیست تجهیزات شامل کنترل تهویه، شارژر بی‌سیم گوشی هوشمند، شش کیسه هوا، دوربین دید عقب، کروز کنترل، علامت‌گذاری مسیر و سیستم پایش نقاط کور است.

کیا K3 در مکزیک با موتورهای بنزینی تنفس طبیعی ۱.۶ لیتری (۱۲۳ اسب بخار) و ۲ لیتری (۱۵۲ اسب بخار) عرضه می‌شود. این سدان در کلمبیا با موتور ۱.۶ لیتری و در پرو و گواتمالا با موتور ۱.۴ لیتری تنفس طبیعی با توان ۹۹ اسب بخار در دسترس است. این مدل با جعبه‌دنده شش سرعته دستی یا اتوماتیک قابل سفارش است. پیشرانه‌ نسخه مخصوص خاورمیانه هنوز اعلام نشده است.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *