قطعات خودرو

در این خودرو کودک اوتیسمی حضور دارد

از آنجایی که کودکان مبتلا به اوتیسم به دلیل عدم تعاملات ارتباطی و مشکلات حسی، معمولا نمی‌توانند درک درستی از مکان و زمان داشته باشند و با افراد نزدیک و والدین خود ارتباط برقرار کنند، ممکن است با شنیدن صدای بوق خودرو، دیدن تصادف‌ها و حرکات سریع افراد دچار بی‌قراری شوند، انجمن اوتیسم ایران اعلام کرده که برچسب ویژه افراد دارای اختلال اوتیسم برای اطلاع‌رسانی در زمینه حضور فرد دارای اختلال اوتیسم در خودرو، تولید و توزیع شده است.
“سعیده صالح غفاری” مدیرعامل انجمن اوتیسم ایران در گفتگو با«قطعات خودرو» با بیان اینکه ، وجود برچسب اطلاع‌رسانی بر روی شیشه خودرو، می‌تواند افراد و به ویژه رانندگان خودروها را مطلع کند که فرد دارای اختلال اوتیسم در خودرو حضور دارد گفت: هنگام بروز حادثه و تصادف، ممکن است فرد دارای اختلال اوتیسم با دیگران ارتباط کلامی برقرار نکند یا تمایلی به دریافت کمک نداشته باشد، در این شرایط لازم است صبور باشید و از زبان اشاره برای برقراری ارتباط با او استفاده شود.
انجمن اوتیسم ایران به مردم توصیه کرده که با مشاهده برچسب مربوط به اوتیسم، بوق نزنند و با احتیاط بیشتری رانندگی کنند، در زمان حادثه آگاه باشند که ممکن است فرد مبتلا به اوتیسم اجازه کمک و همراهی ندهد، ممکن است ارتباط کلامی برقرار نکرده و نسبت به حادثه بی‌تفاوت باشد، لازم است در جریان باشیم و باصبوری همراهی کنیم.
مدیرعامل انجمن اوتیسم با اشاره به اینکه اوتیسم ناتوانی پیشروی کننده است و بر شناخت کودکان از محیط و نحوه ارتباط با دیگران تأثیر می‌گذارد، گفت: نگاه کودکان مبتلا به اوتیسم به دنیا با افراد دیگر تفاوت دارد.
غفاری افزود: افراد دارای اختلال اوتیسم با هم متفاوت هستند و کلام و تعاملات اجتماعی ندارند.
وی تاکید کرد: خانواده‌های افراد مبتلا به اوتیسم می‌توانند با تماس با این انجمن، این برچسب را در اختیار داشته باشند.
پیش تر مدیرعامل انجمن اوتیسم ایران گفته بود که در ایران حداقل ۳۰ هزار تولد جدید کودک اوتیسم در سال ۱۴۰۰ خواهیم داشت. در سال ۱۳۹۹ نیز ۳۰ هزار کودک اوتیسم متولد شده‌اند و در چرخه افراد اوتیسم زیر سه سال قرار دارند، بنابراین برای سال ۱۴۰۰، ۶۰ هزار کودک دارای اوتیسم کمتر از سه سال خواهیم داشت و این جمعیت غیر از آماری است که در حال حاضر وجود دارند بنابراین با آمار کمی مواجه نیستیم.
گفتنی است بررسی‌ها نشان می‌دهد در سراسر جهان از بین هر 160 کودک یک نفر دچار اختلال اوتیسم است. هر چند آمار منتشر شده از تعداد مبتلایان به این اختلال رقم میانگین است و شیوع آن در بسیاری از کشورهایی با میزان درآمد پایین و متوسط ناشناخته باقی مانده‌ است.
به گفته سایت اطلاع رسانی سازمان جهانی بهداشت، مطالعات انجام شده طی 50 سال اخیر نشان می‌دهد شیوع اختلال اوتیسم در سراسر جهان رو به افزایش است.

https://irautism.org/

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *