قطعات خودرو

شیائومی SU7 رونمایی شد، ورود قوی برند فناوری به دنیای خودرو

شیائومی SU7

شرکت شیائومی چین در واپسین روزهای سال 2023 میلادی، از نخستین اتومبیل خود با نام شیائومی SU7 رونمایی کرد.

 

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروبانک، مدیران این شرکت نسبت به حضور شیائومی در صنعت خودرو خوشبین هستند و خود را رقیب بزرگان این حوزه می‌دانند.

 

خودروهای شیائومی با پیشوند SU معرفی می‌شوند که کوتاه شده عبارت Speed Ultra است. مدیران شیائومی ادعا می‌کنند که فناوری به کار رفته در شیائومی SU7، باعث می‌شود شتاب‌گیری این خودرو از محصولات پورشه و تسلا سریع‌تر باشد.

 

شیائومی قصد دارد در زمانی که بازار خودرو چین در وضعیت مازاد ظرفیت و کاهش تقاضا قرار دارد، فعالیت خود را آغاز کند. در این دوره‌ها جنگ قیمتی فروکش کرده است و زمان مناسبی برای ورود به بازار خواهد بود.

 

انتظار می‌رود تا سیستم عامل مشترک به کار گرفته شده در شیائومی SU7 با دیگر گوشی‌های محبوب این برند و همچنین سایر تجهیزات فناوری برند شیائومی به راحتی ارتباط برقرار کند. دسترسی یکپارچه به برنامه‌های تلفن همراه درون خودرو، ویژگی جذابی برای این خودرو خواهد بود.

 

مشخصات فنی شیائومی SU7

 

شیائومی SU7 در قالب دو نسخه به بازار عرضه خواهد شد. نسخه نخست مدل تک موتوره است که با یک بار شارژ، می‌تواند تا 668 کیلومتر شما را همراه کند. نسخه دو موتوره و قوی‌تر این خودرو با یکبار شارژ 800 کیلومتر را طی می‌کند. این رقم بیشتر از خودرو رقیب یعنی تسلا مدل S است که با یکبار شارژ 650 کیلومتر را طی می‌کند. البته مدیر اجرایی شیائومی به این موضوع اعتراف کرده است که قیمت خودرو کمی بالا خواهد بود. البته رقم نهایی قیمت خودرو در حدی خواهد بود که برای سایرین موجه باشد.

 

 

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *