قطعات خودرو

فروچو لامبورگینی درگذشت

فروچو لامبورگینی (Ferruccio Lamborghini) بنیانگذار شرکت خودروهای اسپورت لامبورگینی، در روز 1 اسفند ماه در سال 1371 خورشیدی / شمسی برابر با روز 20 فوریه در سال 1993 میلادی، در سن 76 سالگی درگذشت. این تاجر در روز 8 اردیبهشت ماه درسال 1295 خورشیدی برابر با روز 28 آوریل در سال 1916 میلادی، در شهر کوچک رناتزو (Renazzo) در ایتالیا از پدر و مادری کشاورز، به دنیا آمد.

آغاز راه فروچو لامبورگینی : بنیانگذار لامبورگینی

فروچو لامبورگینی در شهر کوچک رناتزو ایتالیا از پدر و مادری کشاورز به دنیا آمد.

فروچو لامبورگینی (Ferruccio Lamborghini) بنیانگذار شرکت خودروهای اسپورت لامبورگینی (Automobili Lamborghini S.p.A) که نام خود او را یدک می کشد، در روز 1 اسفند ماه در سال 1371 خورشیدی برابر با روز 20 فوریه در سال 1993 میلادی، در سن 76 سالگی درگذشت. فروچو لامبورگینی تاجر در روز 8 اردیبهشت ماه درسال 1295 خورشیدی برابر با روز 28 آوریل در سال 1916 میلادی، در شهر کوچک رناتزو (Renazzo) در ایتالیا از پدر و مادری کشاورز که در کار کشت و فروش انگور بودند، به دنیا آمد.

فروچو لامبورگینی و پیوستن به نیروی هوایی

لامبورگینی شرکت لامبورگینی تراتوری (Lamborghini Trattori) را تأسیس کرد

فروچو لامبورگینی پس از تحصیل در یک موسسه فنی، پیش نویس اخطاریه ای برای پیوستن به نیروی هوایی سلطنتی ایتالیا در طول جنگ جهانی دوم دریافت کرد. لامبورگینی به عنوان مکانیک در جزیره رودز (Rhodes) خدمت کرد. سرانجام در سال 1326 ش (1947 م) لامبورگینی به خانه بازگشت و سال بعد شرکت لامبورگینی تراتوری (Lamborghini Trattori) را تأسیس کرد.

لامبورگینی ناراضی از فراری

لامبورگینی از خدمات پس از فروش آن ناراضی بود

فراری، یکی از چند دستگاه فراری ای بود که لامبورگینی داشت. همانطور که در داستان ها آمده است، فروچو لامبورگینی از انواع قطعات فراری خود و همچنین خدمات پس از فروش دریافتی خود از فراری، ناراضی بود.

تصمیم تاریخ ساز : تأسیس خودروسازی لوکس

لامبورگینی تصمیم گرفت که سرمایه‌گذاری خود در زمینه تولید و ساخت خودرو را آغاز کند تا از فراری پیشی بگیرد

پس از اینکه انزو فراری (Enzo Ferrari) گلایه ها را رد کرد، لامبورگینی تصمیم گرفت که سرمایه‌گذاری خود در زمینه تولید و ساخت خودرو را آغاز کند تا از فراری پیشی بگیرد. تصمیم لامبورگینی منجر به تأسیس شرکت خودروسازی لامبورگینی (Automobili Lamborghini) در سال 1342 ش (1963 م) شد. نخستین محصول شرکت، نمونه اولیه لامبورگینی جی تی وی 350 (350 GTV) مدل سال 1342 ش (1963 م) بود.

مرگ لامبورگینی : پایان اسطوره تاریخ

تمامی شرکت های فروچو لامبورگینی امروزه نیز هر یک به شکلی به فعالیت خود ادامه می دهند

فروچو لامبورگینی در سن 76 سالگی بر اثر حمله و سکته قلبی ای که پانزده روز پیش از مرگ دچارش شد، در روز 1 اسفند ماه در سال 1371 خورشیدی برابر با روز 20 فوریه در سال 1993 میلادی، درگذشت. تمامی شرکت های لامبورگینی امروزه نیز هر یک به شکلی به فعالیت خود ادامه می دهند.

مترجم : حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *