قطعات خودرو

مزایا و معایب گرم کردن خودرو قبل از رانندگی

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروبانک، با این حال، شک و تردیدهای زیادی در این زمینه وجود دارد. فناوری استفاده شده در خودروهای مدرن با خودروهای قدیمی متفاوت است. امروزه خودروها به جای کاربراتور به سیستم‌های انژکتوری مجهز شده‌اند که در کمترین زمان ممکن سوخت را به موتور می‌رسانند. با این حال، مردم هنوز معتقدند که بهتر است موتور خودرو را قبل از رانندگی گرم کنند. در این مطلب بررسی می‌کنیم که گرم کردن خودرو قبل از رانندگی مزایایی دارد یا فقط یک افسانه است.

مزایای گرم کردن خودرو قبل از رانندگی

افرادی که رانندگی را از چندین دهه پیش آغاز کرده‌اند، اغلب به گرم کردن موتور قبل از رانندگی عادت دارند. با این حال، انجام این کار در خودروهای مدرن فقط چند مزیت مهم دارد.

1. جلوگیری از یخ زدن روغن موتور

سرد شدن هوا ممکن است باعث یخ زدن روغن موتور شود. بنابراین، گرم کردن خودرو به مدت یک دقیقه باعث می‌شود قطعات خودرو بهتر روغن‌کاری شوند.

2. گرم شدن سرنشینان

یکی از مزایای گرم کردن خودرو این است که هنگام رانندگی در روزهای سرد شما را گرم نگه می‌دارد. هیچکس از رها کردن تختخواب گرم و نرم و رانندگی با یک خودروی سرد خوشش نمی‌آید.

 

فعالیت بخاری خودرو، یکی از مزایا گرم کردن خودرو

 

3. مه‌زدایی شیشه جلو

معمولاً در ابتدای روزهای زمستانی مه همه‌جا را فرا می‌گیرد. پس اگر قصد دارید صبح زود به جاده بزنید، می‌توانید با گرم کردن به مدت یک دقیقه شیشه جلو را مه‌زدایی کنید. این کار از وقوع تصادف نیز جلوگیری می‌کند.

 

یک خودرو پوشیده در برف

 

معایب گرم کردن خودرو قبل از رانندگی

معایب گرم کردن بیشتر از مزایای آن است که در زیر آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

1. آسیب زدن به قطعات خودرو

گرم کردن بیش از حد خودرو می‌تواند به قطعات خودرو از جمله سیستم اگزوز، شمع‌ها و دیواره سیلندر آسیب برساند، چون موتور خودرو در حالت در جا با حداکثر توان خود کار نمی‌کند و این منجر به احتراق ناقص می‌شود. بقایای سوخت روی دیواره سیلندر و شمع‌ها جمع می‌شود و در نهایت به آن‌ها آسیب می‌رساند.

2. احتمال ریپ زدن خودرو

گاهی اوقات خودرو پس از گرم شدن به دلیل معیوب بودن شمع‌ها ریپ می‌زند. هر چه خودرو بیشتر گرم شود، کربن بیشتری منتشر می‌کند. تجمع بیش از حد رسوبات کربن می‌تواند عملکرد شمع‌ها را مختل کند.

3. آلودگی محیط زیست

گرم کردن قبل از رانندگی باعث انتشار گاز سمی کربن مونوکسید می‌شود که نقش زیادی در گرمایش جهانی و ایجاد مشکلات برای سلامتی انسان دارد.

 

آسیب به محیط زیست، یکی از معایب گرم کردن 

 

4. از دست رفتن سوخت و پول

در هنگام گرم کردن قبل از رانندگی، موتور بیش از حد معمول سوخت مصرف می‌کند. بنابراین، هرچه خودرو بیشتر گرم شود، هزینه بیشتری روی دست شما می‌گذارد.

رانندگی سریع‌ترین راه برای گرم کردن موتور خودرو است. در جا کار کردن موتور به مدت چند دقیقه ممکن است اثرات نامطلوبی روی قطعات خودروی شما داشته باشد.

بنابراین، دفعه بعد که شخصی از شما پرسید “قبل از رانندگی موتور را گرم کنم یا نه؟” با ذکر این دلایل به او بگویید که نباید این کار را انجام دهد. افسانه گرم کردن قبل از رانندگی مدت‌هاست که تحت‌الشعاع کارایی سیستم‌های انژکتوری مدرن قرار گرفته است.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *