قطعات خودرو

خودروهای هیوندای و کیا، طعمه جدید سارقان

اختصاصی قطعات خودرو

قفل‌های فرمان رایگان هیوندای و کیا برای جلوگیری از سرقت‌های گروه Kia Boys بی‌فایده هستند. این قفل‌های فرمان ممکن است برای جلوگیری از سرقت سیلندر قفل احتراق چندان کارآمد نباشند.
به گزارش قطعات خودرو، طبق اخباری که به تازگی منتشر شده خودرو‌های کیا و هیوندای به دلیل اینکه به راحتی قابل سرقت هستند، توسط چالش عجیبی در تیک تاک از طرف گروهی از سارقان فرصت طلب به نام کیا بویز(Kia Boys) مطرح شده‌اند.

 

سرقت خودرو‌های هیوندای و کیا به دلیل عدم وجود ایموبلایزر

این وسایل نقلیه مجهز به ایموبلایزر نیستند، که برای کارکرد استارتر به کلیدی با تگ امنیتی داخلی نیاز دارد. ایموبلایزر وسیله‌ای الکترونیکی و امنیتی است که از روشن شدن وسیله نقلیه جلوگیری می‌کند مگر اینکه از کلید یا جا کلیدی خودش استفاده شود. این سیستم با استفاده از یک تگ امنیتی که در کلید خودرو قرار دارد، کار می‌کند. زمانی که کلید با تگ امنیتی مطابقت داشته باشد، استارتر خودرو فعال می‌شود. سارقان برای سرقت خودرو‌های هیوندای و کیا که فاقد ایموبلایزر هستند، می‌توانند سیلندر قفل احتراق  را برداشته و از وسیله‌ای مانند کابل USB برای چرخاندن سوئیچ پشت سیلندر استفاده کنند.

 

قفل فرمان هیوندای و کیا بی‌فایده است!

این خودرو‌ها به قدری آسان قابل سرقت هستند و تعداد سرقت‌ها آنقدر زیاد است که این مشکل منجر به ثبت چندین شکایت علیه خودرؤسازان شده است و در برخی موارد، این شکایات حل و فصل شده است. همچنین گزارش شده است که ۱۴ تصادف و ۸ کشته به دلیل سرقت خودرو‌های هیوندای و کیا رخ داده است.

هیوندای و کیا در تلاش برای جلوگیری از سرقت خودرو‌های خود، به برخی از مالکان قفل فرمان رایگان ارائه می‌دهند. The Club یک برند محبوب قفل فرمان است که در دهه ۱۹۹۰ محبوب شد. این قفل‌ها به فرمان خودرو متصل می‌شوند و مانع از چرخاندن فرمان می‌شوند. با این حال، یک کارشناس قفل بازکن معتقد است که قفل‌های فرمان راه حل مناسبی برای این مشکل نیستند.

قفل فرمان هیوندای و کیا را با یک جیگلر در چند ثانیه باز کنید!

این یوتیوبر برجسته در ویدیویی نشان می‌دهد که چگونه می‌توان به راحتی قفل فرمان هیوندای را در کمتر از یک دقیقه شکست و باز کرد. او از یک ابزار ساده مانند کلید جیگلر برای باز کردن قفل استفاده می‌کند. این ویدیو نشان می‌دهد که قفل‌های فرمان راه حل مناسبی برای جلوگیری از سرقت خودرو‌های هیوندای و کیا نیستند. سارقان می‌توانند به راحتی این قفل‌ها را باز کرده و خودرو را سرقت کنند.

کلید‌های صلیبی (همچنین به عنوان قفل‌های cruciform یا Zeiss شناخته می‌شوند که دارای چندین پین کلید در هر طرف هستند) ممکن است سخت به نظر برسند، اما کلید قفل جیگلر(jiggler) از تلرانس‌های شل در سوراخ‌های سیلندر برای پین‌های کلید و استحکام (یا عدم وجود) نیروی فنری اعمال شده بر روی آن پین‌ها استفاده می‌کند.

به عبارت دیگر، جیگلر وسیله‌ای برای باز کردن قفل‌های صلیبی است که با استفاده از ارتعاشات باعث می‌شود پین‌های کلید به موقعیت صحیح بروند و قفل باز شود. این دستگاه معمولاً از یک دسته و یک تیغه تشکیل شده است که تیغه در سوراخ کلید قرار می‌گیرد و دسته برای ایجاد ارتعاشات چرخانده می‌شود.

جیگلر‌ها یا لرزاننده‌ها به طور کلی در مقایسه با سایر روش‌های باز کردن قفل مانند کلید‌های اصلی یا کلید‌های تقلبی، مؤثرتر نیستند، اما به دلیل سهولت استفاده، در بین سارقان محبوب هستند. البته باید گفت که استفاده از کلید جیگلر برای باز کردن قفل‌های دیگران غیرقانونی است.


نوشداروی۱۷۰دلاری هیوندای و کیا برای پیشگیری از سرقت

بر اساس این گزارش، قفل فرمان وسیله‌ای بسیار ناامن برای محافظت از خودرو در برابر سرقت است. دلیل این امر این است که یک سارق به راحتی می‌تواند فرمان اتومبیل را با یک ابزار برش مانند اره قطع و قفل را جدا یا با استفاده کلید قفل جیگلر تنها در چندثانیه باز کند.

هیوندای و کیا یک راه حل دیگر برای جلوگیری از سرقت خودرو‌هایشان پیشنهاد داده است؛ کسانی که قفل فرمان را برای امنیت خودروی خود کافی نمی‌دانند، می‌توانند از سیستم امنیتی پس از فروش Compustar استفاده کنند. این سیستم گران‌تر از قفل فرمان است و هزینه آن تا ۱۷۰ دلار به علاوه هزینه نصب است.

لازم به ذکر است در ماه‌های اخیر، خودرو‌های کیا و هیوندای هدف سارقان فرصت‌طلب خودرو‌های معروف که به “Kia Boys” معروف هستند، قرار گرفته‌اند که به‌نظر می‌رسد در ایجاد یک چالش عجیب در تیک تاک نقش دارند.

این روند از سال گذشته و پس از انتشار ویدیو‌های متعددی از نوجوانانی که در خودرو‌های به سرقت رفته هیوندای و کیا از سوی پلیس تحت تعقیب قرار گرفته بودند و با آن حرکات نمایشی خطرناکی را انجام می‌دادند، آغاز شد.

ترجمه و گزارش اختصاصی: قطعات خودرو

منبع: موتور ترند

 https://www.motortrend.com/news/kia-boys-car-theft-hyundai-kia-locks-junk/

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *