قطعات خودرو

کیاموتورز را بشناسیم

کیا Kia خودروی برقی جدیدی را در کارخانه جورجیا Georgia مونتاژ می کند.

امروز کیا از شاسی بلند EV9 تمام الکتریکی 2024 برای اولین بار در آمریکای شمالی در نمایشگاه بین المللی خودرو نیویورک 2023 رونمایی کرد که به عنوان اولین شاسی بلند سه ردیفه EV کیا،می باشد. هم چنین EV9 پرچمدار استراتژی جهانی Plan S و همچنین پیشگام در بخش خود و صنعت خودرو است.

شان یون Sean Yoon رئیس و مدیرعامل (کیا آمریکای شمالی و کیا آمریکا) گفت: «با عرضه EV9، ما تجربه خود را در تولید خودروهای شاسی‌بلند (با طراحی جذاب و منحصر به فرد) افزایش داده و با تخصص خود (در توسعه خودروهای برقی پیشرو در صنعت) ترکیب می‌کنیم. . EV9 یک شاسی بلند معتبر و با ارزش است که ما را برای ارائه محصولات جدیدو ارائه خودروی برقی به مصرف کننده آماده می کند.

EV9 آغازی برای خط تولید خودروهای برقی آینده ی کیا است و می توان از آن به عنوان پیشرویی در صنعت حمل و نقل نام برد. EV9 شاسی بلند سه ردیفه ای است که بر شهرت کیا در ارائه خودروهای ممتاز و برجسته، تکیه کرده است. حجم داخلی سخاوتمندانه و فضای بار، قابلیت بکسل، دینامیک خودرو پیشرو، قرارهای داخلی غنی و قابلیت شارژ سریع در داخل و خارج، از ویژگی های مهم و قابل توجه این خودرو می باشد. این نمونه ای از فلسفه طراحی کیا از “Opposites United”( متقابل متحد) است که بر اساس ارزش های متفاوت طبیعت و عوامل مدرن امروزی طراحی شده است. (این فلسفه شامل ترکیب کیفیت های متضاد و یافتن هم افزایی بین مفاهیم متضاد می باشد و از تضادهای موجود در طبیعت و انسان الهام گرفته است.)

EV9 که بر اساس معماری اثبات شده E-GMP می باشد، به خودروهای الکتریکی با فناوری باتری نسل چهارم ،توسعه یافته است، این توسعه و افزایش شامل فضای داخلی با صندلی برای هفت سرنشین و فاصله بین دو محور بلند و کف مسطح که هم انعطاف پذیری و هم راحتی را برای همه فراهم می کند، می باشد. EV9 از طریق ادغام برخی از جدیدترین فناوری‌های داخلی خودرو مانند به‌روزرسانی‌های سیستم هوای خودرو 6 ، کلید دیجیتال 7 مبتنی بر باند فوق‌العاده و عملکرد ژنراتور برق داخلی (V2L)، به تکامل خود در سراسر جهان ادامه می دهد. تجربه معماری الکتریکی استاندارد 800 ولت به EV9  کمک می کند تا بتواند شارژ مجدد فوق سریع را در شارژرهای DC با سرعت بالا امکان‌پذیر‌سازد، که به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در کمتر از 25 دقیقه  از حالت شارژ 10 به 80 درصد می‌رود . انتظار می‌رود EV9 در سه‌ماهه چهارم 2023 وارد ایالات متحده شود.

طراحی بیرونی EV9

در نگاه اول، EV9 تمام الکتریکی هم مناسب و هم ناهموار به نظر می رسد. یک SUV پیش رو در ذهن جاری می کند.حالت عضلانی و خطوط شخصیت پویا با دقتی صاف بالا می‌رود تا به ستاره شمالی کیا دیزاین، (لوگوی بازسازی‌شده کیا ) ادای احترام کند. مفهومی که EV9  زنده می کند شامل تجسم سادگی طبیعت از طریق دریچه عناصر طبیعی می باشد.

با طول 197.4 اینچ، EV9 کمی بلندتر از Telluride SUV است و از نظر ارتفاع (تا 70.1 اینچ) و عرض (77.9 اینچ) قابل مقایسه است. در هر سه ردیف، EV9 فضای بار 20.2 فوت مکعبی را ارائه می دهد و زمانی که هر دو ردیف صندلی های عقب تا شوند، حجم به 81.9 فوت مکعب افزایش می یابد.

تام کرنز، طراح ارشد مرکز طراحی کیا آمریکا، Tom Kearns, chief designer, Kia Design Center America گفت: “طراحی بیرونی EV9 در عین سادگی در فرم خیلی استادانه می باشد. ما توانستیم با موفقیت کامل شخصیت EV9 را مانند چیزی که روی لوگوی کیا وجود دارد ،مشخص کنیم. ”

طراحی جعبه‌ای و مثلثی EV9 بر کشش برآمدگی‌های کوتاه و فاصله بین دو محور بلند آن تأکید می‌کند و بر گوشه‌ها بر روی پایه‌های الکتریکی قطعه قطعه ای E-GMP کشیده شده است. قسمت جلوی EV9 Tiger Face، مانند جلوپنجره Tiger Nose کیا است که عمق و ابعاد را برجسته می‌کند و چراغ‌های باریک LED در کنار آن قرار دارد. مشبک روشنایی الگوی دیجیتال متحرک LED موجود می‌تواند توسط راننده به عنوان بخشی از پنج ساختار نور ورودی پویا Dynamic Welcome Light (برای اولین بار برای کیا ) کنترل شود.

EV9 کلید دیجیتال استاندارد و پیشرفته مبتنی بر باند فوق عریض را ارائه می دهد که به مشتریان امکان می دهد از دستگاه های هوشمند سازگار اپل و سامسونگ یا یک کارت هوشمند مجهز به NFC به عنوان کلیدهای خودرو مجازی برای قفل کردن، باز کردن قفل و رانندگی استفاده کنند. علاوه بر این، این کلیدها را می توان با دوستان و خانواده از طریق پیام های متنی در دستگاه های موجود به اشتراک گذاشت. این فناوری به راننده این امکان را می دهد تا بدون نیاز به نگه داشتن گوشی هوشمند قفل EV9 را باز کند.

EV9 فهرست سیستم‌های کمک راننده پیشرفته و استاندارد کیا ADAS را اصلاح و گسترش می‌دهد. کمک راننده پیشرفته بزرگراه AHDAو LFA-2 هستند که در EV9 برای برند کیا در آمریکای شمالی معرفی شدند . کمک راننده استاندارد بزرگراه HDA-2 یک سیستم راحت راننده گی است که به حفظ فاصله از پیش تعیین شده از وسیله نقلیه جلویی، نگه داشتن خودرو در داخل نشانگرهای خط شناسایی شده در بزرگراه های خاص و کمک به تغییر خط در شرایط خاص کمک می کند. LFA-2 یک ویژگی راحت برای رانندگی است که به خودرو کمک می کند در مرکز نشانگرهای خطوط شناسایی شده باقی بماند. AHDA موجود از فناوری مبتنی بر لیدار lidar-based technology استفاده می کند.

Forward Collision-Avoidance Assist (استاندارد FCA )مرکز فناوری کمک راننده فعال در EV9، است که برای کمک به شناسایی و جلوگیری از وقوع برخورد در شرایط خاص طراحی شده است. استاندارد FCA در EV9 بهبود یافته است تا در شرایط خاص، وسایل نقلیه، عابران پیاده و دوچرخه سواران در جلوی وسیله نقلیه هنگام رانندگی FCA-CPC و هم چنین وسایل نقلیه روبه‌رو هنگام گردش به چپ در یک تقاطع FCA-JT و هم چنین عبور از وسایل نقلیه هنگام عبور از یک تقاطع FCA-JC را تشخیص دهد. این سیستم همچنین برای کمک به ارائه درجه ای از ترمز و یا ورودی فرمان برای کمک به جلوگیری یا به حداقل رساندن برخی برخوردها طراحی شده است، در صورتی که سیستم تشخیص وجود وسایل نقلیه مقابل در حین عبور از وسایل نقلیه دیگر FCA-LO و وسایل نقلیه جلوی ماشین هنگام تغییر خطوط FCA-LS و موانع، و عابران پیاده یا سایر وسایل نقلیه در جلوی ماشین در هنگام رانندگی مستقیم FCA-ESA بدهد بر اساس طراحی اش از طریق هشدارهای صوتی و تصویری و همچنین با اعمال ترمز FCA-DO به کاهش آسیب برخورد با خودروی روبروی مستقیم کمک کند. هشدار برخورد نقطه کور BCW و نمایشگر دید نقطه کور BVM برای کمک به نمایش و تشخیص وسایل نقلیه در حال نزدیک شدن از پشت و در شرایط مختلف، اعمال ترمز یا فرمان برای کمک به کاهش برخی از برخوردها طراحی شده اند.

EV9 همچنین دارای مجموعه ای از جدیدترین ویژگی‌های کمک راننده فعال Kia Drive Wise  است. از جمله کمک پرتو بالا HBA و دستیار محدود سرعت هوشمند ISLA و کمک حفظ بین خطوط LKA2 وکمک خروج ایمن  SEA و هشدار خروج ایمن SEW  وکروز کنترل هوشمند با توقف و حرکت SCC را می توان نام برد.

نمایشگر Rear-View موجود و Monitor-View Surround  برای ارائه تصویر وسیع تری در سناریوهای معکوس و پارکینگ طراحی شده اند و از دوربین های اطراف EV9 برای نمایش نمای 360 درجه استفاده می کنند. دستیار پارک هوشمند از راه دور بطور اختیاری امکان پارک از راه دور یا خروج از برخی نقاط پارکینگ با راننده EV9 از بیرون خودرو و همچنین پارک هوشمند در زمانی که راننده در داخل وسیله نقلیه است، را می دهد . کمک کننده های جلوگیری از برخورد متقابل از عقب و هشدار فاصله پارک به جلو و عقب برای تسهیل مانورهای پارک در شرایط مختلف طراحی شده اند. علاوه بر فناوری کمک راننده فعال، EV9 به صورت استاندارد با 10 کیسه هوا، از جمله یک کیسه هوای وسط ردیف جلو که برای کاهش ضربه‌های سرنشین جلو در برخی برخوردها طراحی شده است، ارائه می‌شود .

پیشرانه EV9: طراحی به منظور کارآیی

EV9 دومین مدل کیا بر اساس پلت فرم E-GMP و اولین مدلی که دارای فناوری باتری نسل چهارم است که برای افزایش تراکم انرژی طراحی شده است. از زمان عرضه، EV9 با دو گزینه پیشرانه در دسترس خواهد بود. بطور استاندارد یک باتری 76.1 کیلووات ساعتی با موتور 160 کیلووات (215 اسب بخار) چرخ های عقب را به حرکت در می آورد.

هر دو فاسیا fasciae جلوه ای مطمئن و قابل تشخیص را به نمایش می گذارند که با لمسی آینده نگرانه بازسازی شده است. چراغ های باریک عقب ،توجه را به گوشه های بدنه EV9 جلب می کند. دستگیره‌های درب با استقرار خودکار خطوط ،نمای کناری قابل توجه ای را برجسته می‌کند.

طراحی در تمام جزئیات EV9 قابل بررسی می باشد.  از جمله گزینه های چرخ موجود، که از 19 تا 21 اینچ متغیر است. در طراحی ظاهری، EV9 GT-Line به استایل منحصر به فرد این مدل، ریل های سقف برآمده 9 و رینگ ها و لاستیک های آلیاژی 21 اینچی اضافه می شود. انتخاب رنگ های براق یا مات کارخانه ای EV9 به راحتی برای خریدار قابل دسترس است.

طراحی داخلی EV9: جایگاهی مدرن

مطابق با اصول اخلاقیات کیا “Opposites United”، فضای داخلی EV9 از طریق تضاد خلاقانه، استفاده نوآورانه از مواد و تعامل بین انسان و محیط اطرافش، نشانه هایی از طبیعت القا می کند. این رویکرد فراصنعتی سطح جدیدی از اصلاح صنایع دستی را به کیا معرفی می کند.

یوخن پیسن Jochen Paesen معاون طراحی داخلی کیا دیزاین Kia Design گفت: «نوآوری در مادیات یک کیمیاگری ظریف است که نتایج ماندگاری دارد و EV9 سطح بعدی هویت طراحی ما را نشان می دهد. به لطف بسته بندی هوشمندانه ای که توسط E-GMP امکان پذیر شده است، EV9 دارای فضای داخلی جادار و سه ردیفه است.

فلسفه طراحی داخلی EV9 “ده مورد ضروری” “Ten Must-Have Items” را معرفی می کند، یک الگوی جدید در انتخاب رنگ، متریال و پایان (CMF) که در مدل های آینده کیا نیز اعمال خواهد شد.

در فضای داخلی EV9،  رویکرد CMF از طریق استفاده از سطوح نشیمن پلی اورتان polyurethane غیر چرمی، انتخاب تزئینات داخلی بدون BTX، و انتخاب پارچه و فرش‌هایی که از مواد نیمه بازیافتی تشکیل شده‌اند، زنده می‌شود. از تیتراژ EV9 گرفته تا قسمت های مختلف قابل لمس داخل کابین، این مواد آینده‌نگر، کیفیت لمسی را در هر سه ردیف به سرنشینان ارائه می‌دهد و کابینی مناسب و بدون استفاده از محصولات حیوانی را ارائه می‌ کند.

کابین EV9 را سادگی در عین راحتی در بر می گیرد. هنگامی که EV9 روشن است، سوئیچ‌های لمسی پنهان تا روشنایی نصب شده‌اند. کنسول میانی دو سطحی و شناور از ردیف اول تا ردیف دوم امتداد دارد و به سرنشینان جلو جا لیوانی و سینی ارائه می دهد و یک کنسول ذخیره سازی کشویی در دسترس برای سرنشینان عقب وجود دارد. در جلوی راننده یک نمایشگر اختیاری و تمام رنگی وجود دارد. یک آینه نمایش کامل قابل دسترس، آینه دید عقب سنتی را با نمای دوربین (با تکان دادن زبانه پایینی )جایگزین می‌کند . صدای قابل تنظیم 14 بلندگو، 708 وات Meridian® Premium Audio  هم در اینجا وجود دارد. چراغ های LED موجود در فرمان، لوگوی کیا را روشن می کند.

هر صندلی در داخل EV9 از جمله صندلی های ردیف دوم بطور کاربرد راحت در نظر گرفته می شود. سرنشینان ردیف اول و دوم با راحتی و آرامش در دسترس هستند. این خودرو راحتی را با پایه های برقی ارائه می دهد، و ردیف دوم شامل تنظیمات برق 8 جهته با گرمایش و سرمایش افزایش یافته است. خروجی های پرقدرت USB-C در سرتاسر کابین امکان شارژ مجدد دستگاه را برای همه فراهم می کند.

EV9 از زمان عرضه در انواع پیکربندی های شش و هفت نفره در دسترس خواهد بود. خروجی V2L EV9 که در قسمت بار قرار دارد می‌تواند به مهمان‌ها کمک کند و HVAC سه منطقه‌ای استاندارد کنترل دمای واقعی را در جلو و عقب تضمین می‌کند.

فناوری EV9: متصل و فوق مدرن

EV9 دارای سیستم عامل کابین ناوبری خودروی متصل (ccNC) نسل بعدی کیا است. رابط نمایشگر ccNC با آینه ظاهر بیرونی، الهام گرفته از خطوط رو به رشد، انحناهای صاف و کنتراست بالای لوگوی کیا است. با کنترل‌های سریع پرکاربرد که با کشیدن انگشت روی صفحه در دسترس هستند، سیستم‌عامل ccNC سریع‌تر و با دقت بیشتری پردازش می‌کند، EV9 همچنین اولین مدل کیا خواهد بود که به‌روزرسانی‌های سیستم هوای خودرو، حرکت استراتژیک به سمت خودروهای تعریف‌شده توسط نرم‌افزار و همچنین هدایت شارژ مبتنی بر ناوبری با استفاده از زمان رسیدن و برآورد فاصله را ارائه می‌دهد. EV9 به لطف واحد کنترل شارژ یکپارچهICCU و V2L به عنوان یک منبع تغذیه موبایل طراحی شده است.

یک باتری اختیاری 99.8 کیلووات ساعتی در پیکربندی تک موتوره با هدف قرار دادن 300 مایل برد تمام الکتریکی (AER) یا یک موتور دوگانه با گشتاور 283 کیلووات (379 اسب بخار) با پیکربندی تمام چرخ متحرک در دسترس خواهد بود. 516 پوند فوت از گشتاور EV9 چهار حالت رانندگی Eco، Normal، Sport و My Mode را هم ارائه می دهد.

با حداکثر سرعت شارژ DC تا 230 کیلو وات، EV9 می تواند شارژ سریع را با شارژرهای DC سازگار و تسهیل کند، در حالی که شارژر داخلی 11 کیلووات شارژ سطح 2 را نیز امکان پذیر می کند.

در دسترس بودن EV9

انتظار می رود EV9 در سه ماهه چهارم سال 2023 در ایالات متحده معرفی شود و انتظار می رود که از سال 2024 در West Point، Ga. مونتاژ شود و اولین خودروی برقی کیا باشد که به صورت محلی مونتاژ می شود. قیمت گذاری، زمان بندی برای ایالات متحده ، در دسترس بودن بازار، جزئیات حالت های خاص و AER دارای رتبه EPA برای EV9 مشمول اطلاعیه‌های آینده است.

https://www.automotivemanufacturingsolutions.com/evs/kia-plans-200m-expansion-at-georgia-plant-for-assembly-of-ev9-suv/44427.article

کیا قصد دارد 200 میلیون دلار در کارخانه جورجیا برای مونتاژ SUV EV9 توسعه دهد

توسط Megan Kelly  مگان کلی 17 ژوئیه 2023

کیا در حال سرمایه گذاری 200 میلیون دلاری برای توسعه کارخانه خود در Georgia West Point جورجیا وست پوینت است تا بتواند مونتاژ شاسی بلند EV9 جدید خود را در سه ماهه دوم سال 2024 انجام دهد. این مدل اولین خودروی برقی کیا خواهد بود که در آمریکای شمالی مونتاژ می شود.

به گفته OEM، توسعه برای تولید پنجمین وسیله نقلیه مونتاژ شده در کارخانه تقریباً 200 شغل اضافی در شهرستان Troup ایجاد خواهد کرد. در حال حاضر، این کارخانه شاسی بلندهای تلوراید، سورنتو و اسپورتیج و Telluride, Sorento and Sportage SUVs همچنین سدان سایز متوسط K5 را مونتاژ می کند.

در اوایل سال، کارخانه خواهر کیا، کارخانه هیوندای در مونتگومری، آلاباما، Hyundai plant in Montgomery, Alabama تولید خودروهای الکتریکی را برای تولید اولین مدل Genesis ساخت ایالات متحده اضافه می کنند. این خودروساز کره جنوبی 300 میلیون دلار برای تولید شاسی بلندGenesis Electrified GV70 در کارخانه مونتگومری Montgomery سرمایه گذاری کرد که در نتیجه 200 شغل ایجاد شد.

هیوندای و ال‌جی انرژی سولوشن Hyundai and LG Energy Solution ماه گذشته رسماً برنامه‌ای را برای تأسیس یک سرمایه‌گذاری مشترک باتری 50/50 EV در ساوانا، جورجیا Savannah, Georgia امضا کردند و تفاهم‌نامه‌ای برای ساخت کارخانه باتری 30 گیگاوات ساعتی به ارزش بیش از 4.3 میلیارد دلار امضا کردند.

این خودروساز همچنین در ماه آوریل اعلام کرد که قصد دارد 5 میلیارد دلار به همراه SK On برای ساخت یک کارخانه جدید سلول باتری EV در جورجیا سرمایه گذاری کند که قرار است تولید آن در نیمه دوم سال 2025 آغاز شود. SK On یک شریک استراتژیک برای این شرکت بوده است. این گروه بر روی جنسیس GV60 و مدل های دیگر همکاری دارد. به گفته هیوندای، جوینت ونچر 50/50 از تلاش های گروه برای برق رسانی حمایت می کند و تامین پایدار باتری ها را برای تولید خودروهای برقی در ایالات متحده فراهم می کند. این کارخانه که قرار است در شهرستان بارتو Bartow County جورجیا مستقر شود، نزدیک به تاسیسات تولید هیوندای در ایالات متحده از جمله کارخانه کیا جورجیا، کارخانه تولید موتور هیوندای در آلاباما Alabama و گروه موتور هیوندای متاپلانت آمریکا Hyundai’s Motor Group Metaplant America است.

 

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *