قطعات خودرو

راز پذیرش خودروهای برقی توسط مشتریان چیست؟

با توجه به‌این‌که بیشتر رانندگان هنوز از اضطراب شارژ به‌عنوان عامل اصلی تصمیم‌گیری در انتقال از بنزین به‌برق نام می‌برند، گسترش زیرساخت‌ها اغلب به‌عنوان کاتالیزور اصلی برای پذیرش انبوه خودروهای برقی تلقی می‌شود.

صنعت‌خودرو با سرعت چشمگیری به‌سمت برقی شدن حرکت می‌کند. هرچند هنوز این صنعت در ابتدای راه خود قرار دارد، اما آمار فروش و میزان تولید جهانی نشان می‌دهد خودروهای برقی روند روبه‌رشد خود را در سه‌سال گذشته حفظ کرده‌اند و هرسال میزان فروش افزایش داشته است. با این حال بسیاری معتقدند باید در کنار توسعه زیرساخت این خودروها، فناوری شارژ سریع نیز به‌سرعت گسترش یابد.

StoreDot (استوردات) سازنده فناوری باتری‌های شارژ سریع (XFC) فاش کرده است که زمان‌های شارژ با سرعت بالا درحال حاضر برای استفاده گسترده از وسایل نقلیه الکتریکی (EV) حیاتی است.

با توجه به‌این‌که بیشتر رانندگان هنوز از اضطراب شارژ به‌عنوان عامل اصلی تصمیم‌گیری در انتقال از بنزین به‌برق نام می‌برند، گسترش زیرساخت‌ها اغلب به‌عنوان کاتالیزور اصلی برای پذیرش انبوه خودروهای برقی تلقی می‌شود. با این حال StoreDot (استور دات) معتقد است معادلات اکنون تغییر کرده است.

بر این اساس با استقرار شارژرهای پرقدرت، نیاز به‌فناوری باتری XFC در خودروهای برقی در جاده افزایش یافته است. این دو مولفه (فناوری باتری و زیرساخت شارژ با توان بالا) اکنون در هم تنیده شده‌اند و هم‌افزایی را تشکیل می‌دهند که می‌تواند پذیرای انبوه خودروهای برقی باشد.

استوردات اکنون نمونه‌هایی از باتری‌های سیلیکونی 100in5 خود را توسعه داده که می‌توانند امکان پیمودن 100 مایل یا 160 کیلومتر را با شارژ باتری خودرو تنها در 5 دقیقه فراهم کنند.

این شرکت پیش‌بینی کرده که تولید باتری را از سال 2025 آغاز کند.

درحال حاضر آزمایش و تایید این باتری‌ها توسط شرکای خودروساز این بخش انجام شده و تولید باتری در مسیر صحیحی قرار دارد.

Doron Myersdorf، مدیرعامل StoreDot گفت: «اضطراب شارژ همچنان یک مانع کلیدی برای پذیرش انبوه خودروهای الکتریکی است. با این وجود، توانایی وسیله‌نقلیه برای شارژ سریع به‌همان اندازه برای کاربران بالقوه خودروهای برقی مهم است که در دسترس بودن نقاط شارژ پرقدرت اهمیت دارد. استقرار زیرساخت‌ها باید با نوآوری فناوری XFC ( ایکس اف سی) همراه باشد؛ زیرا اکثر راه‌حل‌های باتری خودروهای برقی در بازار در حال حاضر نمی‌توانند نرخ شارژ انرژی بالا را بپذیرند. با توجه به‌زمان طولانی مورد نیاز برای معرفی وسایل نقلیه جدید، ما از خودروسازان جهانی می‌خواهیم از فناوری باتری XFC ( ایکس اف سی) استفاده کنند که می‌تواند با خیال راحت نرخ‌های شارژ بالای انرژی مورد نیاز را بپذیرد تا صنعت ما را قادر سازد به‌هدف جاه‌طلبانه حمل‌ونقل بدون آلایندگی و دنیای پاک‌تر دست یابد.»

تعهد StoreDot ( استوردات) به ‌نوآوری و همکاری از طریق شبکه جهانی به‌سرعت در حال رشد است و مشارکت‌های استراتژیک آن با سرمایه‌گذاران، OEM های پیشرو و تولیدکنندگان باتری در حال افزایش است.

خودروسازان جهانی دایملر، ولوو کارز، پولستار، وین‌فست و اولا الکتریک از جمله سرمایه‌گذاران استراتژیک این شرکت هستند.

این شرکت با ابداع و سنتز ترکیبات آلی و معدنی اختصاصی، بهینه‌سازی‌شده توسط الگوریتم‌های هوش مصنوعی، باتری‌های لیتیوم-یونی معمولی را متحول کرده است و امکان شارژ یک خودرو برقی را در کمتر از 10 دقیقه فراهم می‌کند.

هدف اصلی StoreDot  (استوردات)، صنعتی‌سازی سلول‌های «100in5» است که حداقل 100 مایل یا 160 کیلومتر برد برای هر 5 دقیقه شارژ ارائه می‌کنند.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *