قطعات خودرو

حل چالش‌ها، نیازمند زبان مشترک است

به گزارش قطعات خودرو، حسن بشارت‌نیا مدیر روابط عمومی اتحادیه صنف تولید کنندگان و فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین‌آلات تهران در نشست هم‌‎اندیشی رسته راهسازی که با حضور فعالان صنف لوازم یدکی ماشین‌آلات راهسازی و اعضای هیئت مدیره اتحادیه لوازم یدکی خودرو تهران برگزار شد، گفت: اصناف با چالش‌های متعددی دست و پنجه نرم می‌کنند اما برای حل آنها باید با یکدیگر در تعامل بوده تا با دست یافتن به یک زبان مشترک، بتوانیم مطالبات خود را در قالب تعامل به بخش دولتی ارائه کنیم.

 

حسن بشارت‌نیا عنوان کرد: شرایط ایجاد شده در اقتصاد جهان هشداری برای صنف لوازم یدکی است. بر اساس شرایط پیش آمده که تنها مختص جامعه ایران نیست، پیش‌بینی می‌شود که رسته سواری در ده سال آینده از بین برود. نحوه کسب وکارها و مسیر اقتصاد به گونه ای است که دایره حرکت ما در بخش سواری بسیار کوچک خواهد شد. در بحث ماشین‌های کاری و سنگین نیز این شرایط حاکم است.

 

وی ادامه داد: رسته راهسازی شرایط متفاوتی دارد. اگر بتوانیم به چارچوبی درست و منطقی در این حوزه دسترسی پیدا کنیم، می‌توانیم این رسته را برای آینده حفظ کنیم و اجازه ندهیم گذار اقتصادی که در حال حاضر در جریان است این رسته را از بین ببرد. این مسئله به خرد جمعی احتیاج داشته و باید با همفکری شما فعالان این حوزه به راه‌حل دست یابیم‌.

 

مدیر  روابط عمومی اتحادیه صنفی لوازم یدکی خودرو تهران بیان داشت: اصناف از اطلاعات غنی برخوردار هستند اما باید این اطلاعات دسته بندی و تحلیل شود تا به دانش تبدیل گردد، آنگاه می‌توانیم این دانش را در اختیار بخش دولتی قرار دهیم.

 

این فعال رسانه افزود: جامعه اصناف در حوزه لوازم یدکی کوچک نیست. تنها در شهر تهران واحد‌های صنفی دارای جواز کسب وکار هفت هزار عدد محاسبه شده است. هنگامی که از صنف لوازم یدکی صحبت می‌شود، جامعه‌ای بزرگ مخاطب بوده و حجم وسیعی از معاملات و بازار مورد توجه قرار می‌گیرد.

 

بشارت‌نیا اذعان داشت: اصناف و بخش خصوصی نسبت به بخش دولتی، از جایگاه پایین‌تری برخوردار نیستند. اگر مسئول دولتی ۲۰عدد کارمندی را که حقوقشان توسط دولت پرداخت می‌شود، اداره می‌کند، در مقابل  بخش خصوصی نه تنها کسب وکار خود را مدیریت کرده  بلکه در اشتغال‌زایی نیز نقش بسزایی دارد .

 

وی خاطرنشان شد: گلایه‌ای که در خصوص معادن مطرح گشت، بسیار به جا است. معدن یعنی استفاده از زمین که منبعی تکرار ناپذیر تلقی شده و باید از آن به بهترین نحو بهره برداری شود. معادن در ابتدا تبدیل به سنگ گشته و بعد فروخته می‌شوند. در واقع واژه‌ای که برای این فرآیند بسیار مناسب بوده، غارت است.

 

این فعال رسانه یادآور شد: برای حل چالش‌ها باید با یکدیگر متحد شویم.‌ افراد دارای دانش با اتحادیه ارتباط یافته تا برای صحبت با سازمان‌های نظارتی در دولت، مجلس، قوه قضاییه و سایر بخش‌ها یک زبان مشترک پیدا کنیم.

 

حسن بشارت‌نیا ادامه داد: مشکلات و چالش‌ها توسط شما فعالان عزیز مطرح شد اما افراد مورد انتقاد در این جمع حاضر نبودند که باید  این انتقادات را به گوش آنها رسانیم و یا حتی انها را در این جمع حاضر کنیم. برای این مسئله باید با یکدیگر گفتگو کرده و به راه حل قابل اجرایی دست یابیم.

 

حسن بشارت‌نیا مدیر روابط عمومی اتحادیه صنف تولید کنندگان و فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین‌آلات تهران در پایان گفت: هدف ما قانون‌گریزی نیست بلکه مطالبات خود را در قالب تعامل مطرح کرده و  آنها را با جدیت دنبال می‌کنیم. اگر لازم باشد در این مسیر به اعتراض و شکایت نیز روی می‌آوریم. ما موظف هستیم که از صنف خود دفاع کنیم.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است