قطعات خودرو

صنف لوازم یدکی ماشین‌آلات راهسازی از تخصص خاص خود پیروی می‌کند

به گزارش قطعات خودرو، نفیسی فعال بازار لوازم یدکی ماشین‌آلات راهسازی در نشست هم‌اندیشی رسته راه سازی که با حضور اعضا فعال این حوزه و هیئت مدیره اتحادیه صنف تولید کنندگان و فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین‌آلات تهران برگزار شد، گفت: صنف لوازم یدکی ماشین‌آلات راهسازی باید خود را به روزرسانی کند در غیر این صورت در تلاطم‌های جامعه، غرق خواهد شد. حوزه لوازم یدکی ماشین‌آلات راهسازی، تخصصی بوده و باید به تفاوت این رسته با سایر رسته‌ها توجه شود.

 

نفیسی اظهار کرد: صنف لوازم یدکی به علت تخصصی بودن باید خود را به روزرسانی کند در غیر این صورت در تلاطم‌های جامعه غرق خواهد شد. بازار لوازم یدکی گسترده بوده و تخصص خاص خود راخواهان است. در این صنف رسته راهسازی به طور جداگانه از شرایط و تخصص خود پیروی می‌کند.

 

وی ادامه داد: جامعه ایران بر بستری محدود ساخته شده است و تعاملات علمی و تجربی بسیار اندک رخ می‌دهد. در صنف لوازم یدکی راهسازی برای بقا باید خود را با فرهنگ برون‌مرزی هماهنگ کنیم. متاسفانه ما به دلیل وجود چهارچوب محدوده ایران نتوانستیم با خارج از مرزها خود را تطبیق دهیم. انتقال تجربه و تعاملات فکری برای به‌روزرسانی و هماهنگی با جهان بسیار لازم و مفید است.

 

این فعال حوزه لوازم یدکی ماشین‌آلات راهسازی افزود: بازرسی‌های انجام شده مسیر درستی را در پیش نگرفته است. بازرس نه تنها رفتار شایسته نداشته بلکه مبنای فکری غلطی را نیز پیروی می‌کند. مبنای فکری این است که فرد صنفی و فعال بخش خصوصی مجرم بوده و کالاهای موجود قاچاق هستند.

 

وی تشریح کرد:  باید این نکته را گوشزد کنیم که حداقل بار وارداتی در حوزه لوازم یدکی ماشین‌آلات راهسازی دو و نیم تن بوده و قاچاق این حجم از قطعه بسیار دور از ذهن است. ممکن است کالا در گمرک دچار کم اظهاری یا بیش اظهاری شود اما قاچاق این حجم، فرآیند به شدت دشواری را دارد.

 

نفیسی اذعان داشت: اگر با بخش خصوصی رفتاری نامناسب می‌شود به دلیل عدم آگاهی خودمان است. اگر ما از قوانین و مسائل حقوقی خبر داشته و حد و مرز خود را شناسیم  نه تنها اجازه نمی‌دهیم کسی به حریم ما وارد شود بلکه خودمان نیز به حریم کسی وارد نمی‌شویم.

 

نفیسی، فعال صنف لوازم یدکی ماشین‌آلات راهسازی گفت: دفتر غرب به عنوان نماینده صنف راهسازی فعالیت می‌کند. با توجه به ظرفیتی که در آنجا قرار گرفته، میزان تخصص و سرمایه انسانی و وسعت تعریف شده بهره‌وری کمتری از آن به عمل آمده است. دوستان ما در عرصه راهسازی با تخصص‌های بسیار بالا  آماده هستند که در دفتر غرب برای رفع مشکلات و چالش‌ها تلاش کنند.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است