قطعات خودرو

غرب، باز هم نماینده‌ای در هیات مدیره ندارد

در این دوره از منطقه غرب چند نامزد در انتخاب حضور داشتند؛ اما هیچ کدام به هیئت مدیره را نیافتند.

 

بیشتر بخوانید: مدیریت صنف بزرگ لوازم یدکی خودرو نیازمند همراهی همه اعضا و بزرگان صنف است

 

 

انتخابات هیات مدیره اتحادیه لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران در حالی به پایان رسید که نماینده‌ای از رسته ماشین آلات در هیات مدیره عضو نیست و عملا هیچ یک از نامزدهای رسته ماشین آلات از سوی اعضا انتخاب نشده است.

 

 

رسته بزرگی که هنوز انسجام ندارند

 

 

در دوره‌های قبلی انتخابات اتحادیه به دلیل ارتباط کم اعضای غرب با اتحادیه، آنها تمایلی به شرکت در انتخابات نداشتند. در دوره دوازدهم نیز جای خالی نماینده‌ای از آن‌ها در میان دو گروهی که ائتلاف کرده بودند نیز به چشم می‌آمد. به غیر از امیر حسین صیرفی که در روزهای آخر زمزمه انصراف ایشان مطرح شد و نهایتا هم از سوی برخی مسئولان کانون حامیان تحول فرد دیگری بنام ایشان مطرح شد.

 

 

بنابراین در دوازدهمین هیات مدیره نیز هیچ نماینده‌ای از رسته ماشین آلات نیست. این در حالی است که در منطقه غرب و خیابان قزوین اعضای با سابقه زیادی حضور دارند که می‌توان از تجارب و دانش آنها برای پیشبرد اهداف اعضای صنف بهره برد اما اکنون آنها زندگی در حال انزوایی را می‌گذرانند و تریبونی برای رساندن صدای خود در اختیار ندارند.

 

 

البته باید یادآور شد اگر تعداد قابل وجه اعضای رسته ماشین آلات غرب در انتخابات این دوره اتحادیه شرکت می‌کردند می‌توانستند کرسی 5 تا 7 هیات مدیره را از آن خود کنند.

 

 

شواری مشورتی باید خودش را به عنوان شورای منطقه‌ای ببیند و نه رسته‌ای

 

 

در انتخابات هیات مدیره اتحادیه تناسبی میان آراء وجود ندارد. یکی از دلایل آن این است که در منطقه غرب تهران به دلیل تعداد اعضای کمتر نسبت به مرکز، رای نامزدهای آن نیز کمتر است. منطقه غرب تهران حدود یک هزار نفر عضو دارد در حالی که در مرکز تعداد اعضا 6 برابر غرب است. با توجه به آنکه منطقه غرب جزء اقلیت محسوب می‌شود، برای برابری، توازن، ارتباط بیشتر و موثرتر غرب و مرکز بهتر است برای حضور موثر نمایندگانی از غرب در اتحادیه فکری اساسی شود و به حضور یک نفر نماینده در اتحادیه نیز قناعت نکرد به این دلیل که اتحادیه لوازم یدکی خودرو به 20 رسته بزرگ و حداقل 12 رسته اصلی تقسیم می‌شوند و هیچ‌ زمانی نمی‌توانیم بگوییم یک عضو هیات مدیره نماینده یک رسته است.

 

 

منطقه غرب و اعضای آن می‌توانند به سمت تشکیل یک گروه و رسته برای شرکت در انتخابات بروند. اعضای غرب و شورای مشورتی با تشکیل گروه 7 نفره با نگاهی شاسیته‌سالارانه و کلان‌نگر می‌توانند نقشی موثر در انتخابات و اتحادیه ایفا کنند. یکی از مسائل مهم دیگر این است که شواری مشورتی غرب در نگاهی کلان‌تر خودش را به عنوان یک شورای منطقه‌ای ببیند و نه رسته‌ای و طبیعی است با این نگاه نعداد اعضای آن بیشتر و اعضای بیشتری تحت نظر این شورا در خواهند آمد که همین امر منجر به قدرت بیشتر غرب و سهم‌خواهی از هیات مدیره اتحادیه خواهد شد.

 

بیشتر بخوانید: هیات مدیره جدید اتحادیه مسئولیت سنگینی در قبال اعضا دارد

 

 

بدیهی است اعضای هر منطقه درد همکاران منطقه خود را بهتر درک می‌کنند و به پیشرفت کارها بهتر می‌توانند کمک کنند و حضور نمایندگانی از غرب در هیات مدیره اتحادیه باعث خواهد شد تا آن‌ها از اخبار و شرایط آن منطقه بی‌خبر نمانند. باید توجه داشت بازار لوازم یدکی سواری، سنگین، ماشین آلات و قطعات خاص با هم متفاوت هستند و با وجود برگزاری انتخابات و مشخص شدن اعضای هیات مدیره می‌توان به تشکیل رسته‌های مختلف و حضور نمایندگانی از غرب در اتحادیه فکر و برای عملیاتی شدن آن برنامه‌ریزی کرد. این همه معطوف به اراده و خواست شورای مشورتی، اعضا و بزرگان غرب است که تا چه اندازه دغدغه تاثیرگذاری و حضور در اتحادیه را خواستارند.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *