قطعات خودرو

فولکس‌واگن تایرون در نمایی تازه

فولکس‌واگن تایرون دقیقا از نظر فنی مشابه تیگوآن ساخته شده است البته این مدل صرفا برای بازار چین طراحی و ساخته شده است و در واقع رقیبی برای تیگوآن در این بازار نیز به شمار می‌آید، تایرون پنج نفره بوده و از نظر فنی همان تیگوآن است. فولکس‌واگن تایرون از سال 2018 به بازار چین عرضه شده و به مرور نسخه‌های هیبریدی و کوپه نیز برای آن عرضه شد.

 

 

نمای جلو و بدنه فولکس‌واگن تایرون در این فیس‌لیفت تازه باز طراحی شده و طرح X به جلوپنجره آن اضافه شده‌است و برای اولین بار نیز در چراغ‌های عقب این اتومبیل نیز از همین طرح استفاده شده که جذابیت خاصی به آن اضافه کرده است. چراغ‌های جلو، سپرها و چرخ‌های تایرون نیز تغییر کرده است. از نظر ابعاد 3 میلی‌متر به طول این خودرو افزوده شده است.

 

بیشتر بخوانید: تاریخ خودرو : فولکس واگن تاسیس شد

 

در داخل کابین این اتومبیل، تغییر اساسی مربوط به سیستم اطلاعات و سرگرمی است که از نمایشگر 12 اینچی تازه بهره برده و روی داشبورد جلو اتومبیل قرار گرفته است، این در حالی است که در نسخه قبلی از نمایشگر 9.2 اینچی استفاده شده بود.

 

 

فولکس‌واگن تایرون از پیشرانه 1.4 لیتری با قدرت 150 اسب‌بخار و 2 لیتری با قدرت 186 اسب‌بخار در حالی که خودرو دیفرانسیل جلو بوده و همین پیشرانه برای نسخه چهار چرخ محرک 220 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. گفتنی است فولکس‌واگن تایرون از جعبه دنده هفت سرعته اتوماتیک برخوردار است.

 

بیشتر بخوانید: فولکس واگن ترامونت | هدیه آلمانی فقط برای چینی ها

 

تولید خودرو از پاییز 2022 آغاز شده و در واقع محصول تولیدی مشترک FAW و فولکس‌واگن است. هرچند هنوز قیمت این نسخه جدید مشخص نشده است اما تایرون فعلی با قیمت 30 هزار دلار به بازار عرضه می‌شود. طبق شنیده‌ها به نظر می‌رسد برای اولین بار قرار است تایرون به بازار اروپا عرضه شده و از سال 2023 در کارخانه فولکس در وولسبورگ تولید خواهد شد.

 

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *