قطعات خودرو

نسل جدید ام‌جی RX5 با نمایشگر عریض متحرک معرفی شد

ام‌جی RX5
ام‌جی RX5

کراس‌اوور ام‌جی RX5 که سال 2016 معرفی شد در بازار چین توانست موفقیت لازم را کرده و شباهت آن به تیگوان به فروش سالیانه بیش از 220 هزار دستگاه از آن کمک کرده است. پس از فیس‌لیفت این خودرو تقاضا برای آن کاهش پیدا کرد و فروش آن به 98 هزار دستگاه خودرو رسید. حالا روئی شرکت چینی تولیدکننده RX5 برای نسل دوم این خودرو طراحی جدیدی را در نظر گرفته و تفاوت چشم‌گیری نسبت به مدل اولیه مشابه تیگوان دارد.

ام‌جی RX5 (روئی RX5) در طراحی جدید بزرگ‌تر و تهاجمی‌تر شده است. طراحی جسورانه نسل دوم این اتومبیل با جلوپنجره بزرگ و همچنین ستون‌های عقب خاص آن و چرخ‌های 20 اینچی از مشخصه‌های طراحی جدید این کراس‌اوور است. چراغ‌های جلو LED توسط یک توار نورانی در تمام جلو خودرو کشیده شده است.

طول نسل دوم ام‌جی RX5 از 4556 به 4655 میلی‌متر و فاصله بین دو محور آن از 2708 به 2765 میلی‌متر افزایش یافته است. به ترتیب عرض و ارتفاع این اتومبیل 1890 و 1664 میلی‌متر است که کمی نسبت به نسل اول آن افزایش داشته است. این بدان معناست که این کراس‌اوور هم‌اکنون هم کلاس   میتسوبیشی اوتلندر و نیسان ایکس‌تریل است. گفتنی است شاسی این اتومبیل با سیستم تعلیق مستقل عقب بهبود یافته است.

از مشخصه‌های جالب این اتومبیل فضای داخلی آن است که در طراحی جدید، کمی کاهش فضا را شاهد هستیم که با کنسول مرکزی کشیده‌ای پرشده است. به نظر می‌رسد روئی اولین شرکتی است که تصمیم گرفته نمایشگر ابزار را با سیستم اطلاعات و سرگرمی ترکیب کرده و نمایشگر عریضی را به وجود بیاورد. از مشخصه‌های این نمایشگر می‌توان به اندازه 27 اینچی آن اشاره کرد که در راستای پنل داشبورد قابل حرکت است. در صورت لزوم سرنشین جلو می‌تواند این نمایشگر را به سمت خود حرکت دهد، دامنه حرکتی آن 30 سانتی‌متر است. یکی از سوالاتی که برای مخاطبین این اتومبیل ایجاد شده است و هنوز ام‌جی در خصوص آن توضیحی نداده است باز شدن کیسه هوا سرنشین جلو زمانی که نمایشگر در آن قسمت است چه اتفاقی برای آن خواهد افتاد؟

این سیستم رسانه‌ای کنترل صوت، سیستم 5G، سیستم تهویه هوا و سقف پانوراما RX5 را کنترل می‌کند. امکاناتی همچون دوربین‌های جانبی، کروز کنترل تطبیقی و سایر دستیارهای الکترونیکی در این اتومبیل تعبیه شده است.

روئی RX5 یا ام‌جی RX5 در حالت پایه به پیشرانه 1.5 لیتری توربو جدید مجهز است که بازده حرارتی 40 درصدی دارد. قدرت یا خروجی این پیشرانه 188 اسب‌بخار بوده و 300 نیوتن‌متر گشتاور آن است. جعبه دنده این اتومبیل 7 سرعته و دو کلاچه است. این نسل از RX5 دیفرانسیل جلو طراحی شده این در حالی است که نسل قبل از آن تمام چرخ محرک بود. نسل دوم روئی RX5 نیمه دوم سال 2022 وارد بازار خواهد شد.

منبع : اتوریویو

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *