قطعات خودرو

هفت موردی که هرگز نباید در اتومبیل خود بگذارید

اتومبیل کثیف

طبق اعلام اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها، دمای داخل ماشین شما تنها در ۱۰ دقیقه تا ۲۰ درجه افزایش‌ می‌یابد.

به گفته انجمن پزشکی دامپزشکی آمریکا، پس از یک ساعت،‌ می‌تواند در روز ۹۵ درجه به ۱۴۰ درجه فارنهایت برسد. البته این‌ موضوع هم می‌تواند برای کودکان و حیوانات خانگی خطرناک باشد و همچنین‌ می‌تواند برای همه چیز از غذا گرفته تا وسایل قابل اشتعال مشکل ایجاد کند.

اتومبیل کثیف و آلوده هم ضرر اقتصادی دارد هم جانی؛ می‌تواند بر ارزش فروش مجدد آن تأثیر بگذارد. هرچقدر هم که مراقب باشید، خوب است سعی کنید ماشین خود را مرتب نگه دارید.

کمترین کار اینست که هر بار که از ماشین پیاده‌ می‌شوید، سطل زباله را خالی کنید، به‌ویژه پس از سفرهای طولانی.

پس حواس‌تان باشد دست‌کم این هفت مورد را هرگز نباید در اتومبیل خود رها نکنید:

غذا نوشیدنی

یک بطری نوشیدنی مهر و موم شده با چوب پنبه فقط آغاز کار است. برای مثال قوطی‌های نوشابه‌ می‌توانند در اتومبیل‌های گرم یا سرد مشکل ساز باشند. از مواردی مانند آب نبات یا بستنی غافل نشوید، که‌ به سرعت در گرما ذوب می‌شوند و باعث کثیف‌کاری هواهند شد. اما فقط روکش ماشین شما نیست که در معرض خطر است. به گفته FDA، باکتری‌هایی که‌ می‌توانند باعث بیماری‌های منتقله از غذا شوند هر ۲۰ دقیقه حتی در دمای اتاق دو برابر‌ می‌شوند. بنابراین مواد غذایی یا غذای باقیمانده را بیش از دو ساعت در ماشین گرم و یا تنها زمانی که بیش از ۹۰ درجه است، رها نکنید.

قوطی‌های آئروسل (هواپخش)

هواپخش (آئروسل) نامی است که به سوسپانسیون ذرات جامد یا قطره‌های مایع در گاز اطلاق می‌شود. به اطراف قوطی اسپری مو، خوشبو کننده، رنگ اسپری و موارد دیگر نگاه کنید، احتمالاً توصیه‌ می‌کنید دمای نگهداری را چک کنید. این نکته برای آنست که قوطی‌های تحت فشار، بسیار حساس هستند. در خارج از منطقه دما، محتویات ممکن است گسترش یابد، که‌ می‌تواند باعث ترک خوردن یا منفجر شدن قوطی شود.

ضد آفتاب

انداختن یک لوله کرم ضد آفتاب در کیف همیشه ایده‌ای هوشمندانه است، اما برای گذاشتن ظرف آن در خودرو خود محتاط باشید. به گفته مرکز کنترل بیماری‌ها (CDC)، قرار دادن کرم ضد آفتاب در دمای بالا‌ می‌تواند عمر مفید آن را کوتاه کند. اگر گرما درپوش را باز کند، علاوه بر از دست دادن اثربخشی، SPF‌های محافظ شما ممکن است دچار یک بوی بد شدید شوند.

فندک

فندک‌ها ممکن است کوچک باشند، اما وقتی بیش از حد گرم شوند‌ می‌توانند یک مشت را سوزانده و جمع کنند. سوخت قابل اشتعال در داخل این لوله‌های پلاستیکی کوچک‌ می‌تواند در صورت قرار گرفتن در معرض حرارت زیاد، منبسط شده و شکسته شود و خطر آتش سوزی را ایجاد کند. این که آیا گرمای خودرو باعث احتراق‌ می‌شود موضوع بحث است، اما چرا باید از این فرصت استفاده کرد؟ به طور کلی، “مهم است که مایعات قابل اشتعال را در اتومبیل خود نگه ندارید، به خصوص در تابستان، ” دان‌ می‌گوید.

حتما بخوانید: بررسی دلایل آتش‌سوزی خودرو

بطری‌های پلاستیکی

در ویدئویی که بسیار از در فضای مجازی امریکا به اشتراک گذاشته شده است، یک بطری پلاستیکی آب پرتوهای خورشید را بزرگ کرده و شروع به آتش زدن صندلی ماشین‌ می‌کند. اما خطر بیشتر ممکن است ناشی از بیسفنول A (BPA)  (این ماده شیمیایی در ساخت بطری‌های پلاستیکی پلی کربنات که برای نگهداری نوشیدنی‌ها و شیر کودکان مورد استفاده قرار می‌گیرد، بکار می‌رود. ) باشد، یک ترکیب بالقوه مضر که در بیشتر پلاستیک‌های شفاف یافت‌ می‌شود. در حالت عادی قرار گرفتن در معرض مواد غذایی بی خطر است. با این حال، مطالعات افزایش میزان BPA را از پلاستیک‌ها در دمای بالاتر نشان داده‌اند، بنابراین امکان اضافه کردن مقدار بیشتری از این ماده شیمیایی به نوشیدنی شما وجود دارد.

باتری‌ها

تولیدکنندگان باتری توصیه می‌کنند از قرار دادن محصولات خود در دمای بالا، که نه تنها منجر به از دست دادن ظرفیت‌ می‌شود، بلکه نشت یا پارگی را نیز تولید می‌کنند، خودداری کنید. طبق گفته کارشناسان بخش نظارت بر مواد سمی، اسید باتری هنگام تنفس خطرناک و بسیار خورنده است،‌ می‌تواند برای سلامتی شما و فضای داخلی خودرو شما بد باشد. حرکت هوشمندانه این است که همه چیز را با هرگونه اسیدی از کنسول و فضای داخلی خودرو خود دور کنید.

وسایل الکترونیکی

احتمالا هرگز دلتان نمی‌خواهد وقتی از خانه خارج می‌شوید بدون تلفن هوشمند باشید، پس چرا باید آن را در یک ماشین داغ رها کنید؟ بسیاری از تولیدکنندگان تلفن شرایط نگهداری با دمای مطلوب را فهرست کرده و به طور خاص درمورد رها کردن دستگاه خود در ماشین خود، جایی که ممکن است خاموش یا آسیب ببیند، هشدار‌ می‌دهند.

و البته، هرگز کودکان یا حیوانات را در ماشین تنها نگذارید، حتی برای چند دقیقه.

۲۵ نکته برای رانندگی ایمن در هوای تاریک

یازده دلیل برای روشن شدن چراغ چک خودرو

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *