• صفحه نخست
  • اختصاصی قطعات خودرو
  • قطعات خودرو TV
  • زنجیره تامین، توزیع و خدمات خودرویی
  • خودروهای تازه وارد
  • شرایط فروش
  • جهان خودرو
  • خودروهای تجاری و پاک
منو
  • صفحه نخست
  • اختصاصی قطعات خودرو
  • قطعات خودرو TV
  • زنجیره تامین، توزیع و خدمات خودرویی
  • خودروهای تازه وارد
  • شرایط فروش
  • جهان خودرو
  • خودروهای تجاری و پاک

http://ghatatnews.ir/?p=115

خانه » ریشه مشکلات اقتصادی در فرهنگ عمومی است

  • عبدالعلی مجد
  • 16 مهر 1399

آدرس کوتاه:

http://ghatatnews.ir/?p=115

اعتماد بین فروشنده و مصرف کننده اصلی ترین سرمایه کسبه بوده و هست. اما امروز برخی به بهانههای واهی یا کوتاه اندیشی یا سوء نیت این سرمایه عظیم را نادیده گرفته و منافع کوتاه مدت و شخصی را بر انتفاع بلند مدت و مستمر و منافع گروهی ترجیح می دهند.

ریشه مشکلات اقتصادی در فرهنگ عمومی است

اعتماد بین فروشنده و مصرف کننده اصلی ترین سرمایه کسبه بوده و هست. اما امروز برخی به بهانه‌های واهی یا کوتاه اندیشی یا سوء نیت این سرمایه عظیم را نادیده گرفته و منافع کوتاه مدت و شخصی را بر انتفاع بلند مدت و مستمر و منافع گرو‌هی ترجیح می دهند.

کسبه قدیمی اعتقاد داشتند پول همیشه بدست می‌آید اما آبرو در طول زمان کسب شده و اگر مراقبش نباشی و از دست برود؛ دیگر برنخواهد گشت.هیچ کار غلطی به خاطر این که همه گیر شده؛ مباح یا درست نمی‌شود. بد، بداست و خوب، همیشه خوب خواهد بود. در بازار لوازم یدکی نباید اجناس فیک یا کم کیفیت با این گستردگی وجود داشته باشد. مردم انتظار دارند فروشندگان امین و درستکار باشند. چطور است که عده ای با سوء استفاده از ناآگاهی مردم کالایی را با ظاهری شبیه یک کالای دیگر و برند معتبر می فروشند؟

به نظر من موضوع تقلب از سه جنبه خسارت بار است:

نخست مسئله فرهنگی است.بی اخلاقی و عدم پایبندی به شریعت و انسانیت موجب ورود، توزیع و عرضه کالای تقلبی  می شود. این زنجیره شرارت و بی اخلاقی ادامه می‌یابد و شخص متضرر نیز به نوبه خود به سمت کم فروشی و خلاف کاری در حرفه خود خواهد رفت و بخشی از مسئولیت آن دامن گیر حلقه اول خلاف کاران است.جنبه دوم مسئله از بعد قانون و دستگاه های مسئول است. اگر کالایی از کارخانه یا کارگاهی خارج می شود یا از گمرک ترخیص می‌شود به طور طبیعی معنایش استاندارد بودن، سالم و قابل استفاده بودن از هرجهت است. باید قیمت مشخصی یا حداقل کف و سقفی هم برایش تعیین شود. که حسب شرایط بازار و مکانیزیم های معمول در همان محدوده قیمتی به فروش برسد. ادارات و سازمان های عریض و طویلی مثل استاندارد، وزارت اقتصاد و دارایی، وزارت صمت، سازمان حمایت، تعزیرات، دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و ده‌ها دستگاه دیگر ماموریت ذاتی و اصلیشان همین است. اگر کارگاه زیر پله ای داریم، اگر قاچاق هست، اگر زد و بند وجود دارد حاکمیت باید پاسخگو باشد. والا پای مردم می لغزد و همان مسئله فرهنگی و زنجیره شرارت و بدی تشکیل می‌شود. در این صورت غیر از مردم، دامن مسئولین نیز آلوده به بزه های انجام شده خواهد بود.جنبه سومی هم قابل بیان است و آن موضوع اطلاع رسانی، آموزش و مطالبه گری است. رسانه های عمومی باید مردم را نسبت به حقوق و مسئولیتشان به طور همزمان آگاه کنند. حاکمیت باید روابط اجتماعی و حقوق شهروندی، تکالیف متقابل دولت و مردم را از دبستان تا عالی ترین سطوح آموزش دهد. علاوه براین آموزش های رسمی در سطح عمومی نیز باید مردم را آگاه کنند. مردم نیز باید مطالبه گر باشند.

 این برای مردم سخت و توام با هزینه و مشکلات خواهد بود اما جامعه اصلاح نخواهد شد مگر اینکه مردم بخواهند،بدانند و مطالبه کنند. 

  • اتحادیه, امین زارع نیا, فرهنگ, فرهنگ عمومی, مشکلات اقتصادی, نشریه قطعات خودرو
قبلیقبلمنطقه آزاد چابهار در آینده نزدیک قطب اقتصاد ایران، منطقه آسیای میانه و افغانستان
بعدیکاسبی در انبار باروتبعدی

افزایش تولید خودروی الکتریکی در بزرگ‌ترین بازار جهان

سارا رستگار 09 تیر 1401

دو گزینه خودروسازان داخلی برای انتخاب شریک خارجی

حسین پورمحمد 08 تیر 1401

نوسان گیری از خودرویی ها با ادامه موج خبرهای واگذاری

محمدامین الهی 04 تیر 1401

واردات خودرو های دست دوم منتفی شد

محمدامین الهی 07 تیر 1401

خرداد تمام شد، اما هنوز خبری از آیین‌نامه واردات خودرو نیست!

علی محمد اخوان 05 تیر 1401

خودروهای کلاسیک آسیب بیشتری به محیط‌زیست وارد می‌کنند یا خودروهای الکتریکی؟

محمدامین الهی 04 تیر 1401

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قطعات خودرو TV

گزارش تصویری روز دوم نمایشگاه «اتومکانیک سپاس»

مرصاد رنگرز 09 تیر 1401

گزارش تصویری اولین روز نمایشگاه «اتومکانیک سپاس»

محمدمهدی بشارت‌نیا 09 تیر 1401

تماشا کنید : معرفی نمایشگاه اتومکانیک سپاس

مرصاد رنگرز 29 خرداد 1401

تماشا کنید: اسکندر معترف: در گذشته صداقت بیشتر از این بود / از گذشته تا امروز صنف لوازم یدکی

مرصاد رنگرز 22 خرداد 1401

اخبار صنعت خودرو

تاریخ خودرو : هنری فورد دوم، از ریاست بنیاد فورد استعفا داد
کروز کنترل و کروز کنترل هوشمند چیست و چگونه کار می‌کند؟
افزایش نگران کننده تصادف در سیستم های کمک راننده
پیکاپ تاگا H به‌ صورت رسمی توسط صنایع خودروسازی پادرا رونمایی شد
شرکت سوئدی آینراید به دنبال عرضه کامیون‌های خودران است
گک EA6 | زیبا ، پرآپشن با قیمت مناسب
چری تیگو 7 پرو به بازار اروپا می رود
آینده در دستان خودروهای متصل
افزایش قیمت خودروهای برقی تسلا، فورد و جنرال موتورز
ب ام و یک شاهکار دیگر معرفی کرد؛ فقط برای خانواده های آتشین!
فراری هم الکتریکی می‌شود
جوان‌سازی پیرمردها! عجیب‌ترین فیس‌ لیفت‌ از پراید و ۴۰۵ تا گلف و آوانته
استون مارتین والکری و مرسدس-ای ام جی وان چگونه قوانین فیزیک را زیر پا می‌گذارند؟
لاستیک «Mud terrain»؛ ویژه محیط آفرودی
چطور جلوی لرزش موتور خودرو را بگیریم؟

برترین‌های قطعات خودرو

مدیر بازاریابی بالین تک: محدودیت واردات خودرو انگیزه رقابت را در واحدهای قطعه‌سازی از بین می‌برد
مدیرعامل نوین پارت: هیچ‌کس از عدم ثبات قیمت ارز سود نمی‌برد
ابوالفضل کریمی مدیرعامل سانیار صنعت: به تولید کالای با کیفیت و به‌روز متعهدیم
خیز بلند سیل‌گسترسالاران برای کسب 25 درصد بازار اورینگ کشور
اصلش پلاس تکسه
خرید مطمئن لنت ترمز ژرمن تکس
فولاد آذین سهند
شرکت ماشین لنت تهران
شرکت راین گستر
شرکت سوخت آما

وب‌گردی

بستن