• صفحه نخست
  • اختصاصی قطعات خودرو
  • قطعات خودرو TV
  • زنجیره تامین، توزیع و خدمات خودرویی
  • خودروهای تازه وارد
  • شرایط فروش
  • جهان خودرو
  • خودروهای تجاری و پاک
منو
  • صفحه نخست
  • اختصاصی قطعات خودرو
  • قطعات خودرو TV
  • زنجیره تامین، توزیع و خدمات خودرویی
  • خودروهای تازه وارد
  • شرایط فروش
  • جهان خودرو
  • خودروهای تجاری و پاک

http://ghatatnews.ir/?p=125

خانه » هفت خوان تولید

  • علی محمد اخوان
  • 19 مهر 1399

آدرس کوتاه:

http://ghatatnews.ir/?p=125

شرکت سام پارت بیش از 30 سال سابقه فعالیت دارد و البته برای مدت کوتاهی فعالیتش به دلیل اینکه ورود خودروی لندروز در ایران کمتر شده کاهش داد. بعد از سال 1380 با عرضه قطعات خودروی پرمصرف داخلی ادامه داد و سپس واردات و عرضه قطعات یدکی خودروی سوزوکی هیوندای را به صورت انحصاری شروع کرد به گونه ای که الان، ده سال است با برند قطعات خودروی سوزوکی و هیوندای در بازار شناخته می شود.

هفت خوان تولید

   شرکت سام پارت بیش از 30 سال سابقه فعالیت دارد و البته برای مدت کوتاهی فعالیتش به دلیل اینکه ورود خودروی لندروز در ایران کمتر شده کاهش داد.

  بعد از سال 1380 با عرضه قطعات خودروی پرمصرف داخلی ادامه داد و سپس واردات و عرضه قطعات یدکی خودروی سوزوکی هیوندای را به صورت انحصاری شروع کرد به گونه ای که الان،  ده سال است با برند قطعات خودروی سوزوکی و هیوندای در بازار  شناخته می شود.

تولید قطعه وصادرات به چین

واردات قطعات سوزوکی درگذشته خوب بود ولی با نوسانات نرخ ارز تصمیم گرفتیم تولید قطعات یدکی را داشته باشم. به طور نمونه قاب محفظ زاپاس بند سوزوکی، در سالهایی که قیمتش به سه میلیون و پانصد هزار تومان رسید ابتدا تلاش کردیم در کشورهای چین یا تایوان آن را تولید کنیم اما آنها نتوانستند در نتیجه تصمیم گرفتیم در ایران تولید کنیم واین قطعه را بعد از تولید  به قیمت یک میلیون و یکصد هزار تومان به بازار عرضه کردیم. 

برای اولین بار هم صادرات قطعه سوزوکی به صورت معکوس از ایران به چین شد هر چند در حال طی کردن مراحل اداری است.

موانع بر سر راه تولید

صرفه اقتصادی تولید بیشتر از واردات وعرضه است.  در کار تولید فقط نوسانات نرخ ارز موثر نیست بلکه کمبود مواد اولیه وگمرک در افزایش قیمت نهایی بسیار تاثیر گذار است. 

گمرک بیشتر از تحریم ها مشکل ایجاد می کند. رفع دستورالعمل های دست و پاگیر می تواند به کاهش قیمت قطعات خودرو کمک زیادی کند.

 یکی از دستورالعمل های بیهوده که در افزایش قیمت  تمام کالاها تاثیر مستقیم دارد  این است که طبق قوانین گمرک تمام کالاهای وارداتی حداقل 40 روز در انبار باید بماند وبابت هر روز ماندن در انبار وارد کننده باید دلاری هزینه انبار را بپردازد.

همین یک اقدام اضافی یکی از خوانها و سد محکم تولید به موقع کالاست.

تاثیر گرانی قطعات یدکی بر قیمت خودرو

در مورد قطعات یدکی خودروهای خارجی قیمت ها رقابتی است لذا  متاسفانه کالاهای با نرخ ارزانتر وبا مارک جعلی در بازار به وفور پیدا می شود.

با این وجود افزایش قیمت خودرو بر روی قیمت قطعات یدکی خودروهای داخلی یا خارجی نیز تاثیر می گذارد اما هرگز افزایش قیمت قطعات یدکی نمی تواند بروی قیمت خودرو تاثیر بگذارد.

همکاری ضعیف اتحادیه

اتحادیه در برخی مواقع فشارهای زیادی به گمرک آورده ولی چندان موثر نبوده و هر کاری کردیم فقط با تکیه بر توان خودمان بوده است.

ما از اتحادیه انتظار بیشتری داریم. در بحث مالیات هنوز آن طور که شایسته است اتحادیه نتوانسته به اعضا کمکی بکند.

روزهای سخت پساکرونا

باید قبول کنیم دیگر شیوه سنتی مدیریت اتحادیه جوابگو نیست و باید با استفاده از تکنولوژی های نوین  برای وقت اعضا احترام قائل شد .

هیئت مدیره اتحادیه باید در پیگیری های مالیاتی ، گمرکی و پشتیبانی از اعضا در پساکرونا قوی عمل کنند زیرا بازار متلاطمی را در پیش روی خواهیم شد.

  • اتحادیه لوازم یدکی, تولیدکنندگان, سام پارت, سامان امینی, موانع تولید, نشریه قطعات خودرو
قبلیقبلکاسبی در انبار باروت
بعدیقانون گذاری و نظارتبعدی

مشخصات فنی و قیمت ریرا/ رونمایی از محصول جدید ایران‌خودرو

عبدالعلی مجد 07 تیر 1401

خلأ مغز متفکر در خودروسازی

محسن فاطمی 07 تیر 1401

بهترین سدان‌های اسپرت بازار در سال ۲۰۲۲ که آلمانی نیستند!

علی محمد اخوان 11 تیر 1401

پیکاپ تاگا H به‌ صورت رسمی توسط صنایع خودروسازی پادرا رونمایی شد

علی محمد اخوان 10 تیر 1401

تاریخ خودرو : نخستین خودرو در پاریس با افتتاح برج ایفل درخشان شد

حسین توکلی 09 تیر 1401

حذف سقف دلاری از واردات خودرو؟

علی محمد اخوان 07 تیر 1401

یک نظر

  1. آتنا سخائی گفت:
    19 مهر 1399 در 1:01 ب.ظ

    بسیار ممنون از اطلاعات مفیدتون ??

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قطعات خودرو TV

گزارش تصویری روز دوم نمایشگاه «اتومکانیک سپاس»

مرصاد رنگرز 09 تیر 1401

گزارش تصویری اولین روز نمایشگاه «اتومکانیک سپاس»

محمدمهدی بشارت‌نیا 09 تیر 1401

تماشا کنید : معرفی نمایشگاه اتومکانیک سپاس

مرصاد رنگرز 29 خرداد 1401

تماشا کنید: اسکندر معترف: در گذشته صداقت بیشتر از این بود / از گذشته تا امروز صنف لوازم یدکی

مرصاد رنگرز 22 خرداد 1401

اخبار صنعت خودرو

مبلغ جریمه های ۱۴۰۱ مشخص شد + بررسی کامل خلافی خودرو
پای سانتافه ایرانی چه زمانی به بازار باز می‌شود؟ پیش بینی قیمت «ری‌را»
بازی مافیا در جاده مخصوص؛دولت با روئین تن چه خواهد کرد؟
جابه جایی یک سوم کالا در سال بدون سند حمل
دور زدن قانون اسقاط کامیون‌ های فرسوده تنها با ۸۰۰ میلیون تومان
واردات خودرو به زودی ابلاغ می‌شود
طرح استیضاح وزیر صمت در راستای مشکلات وضعیت بازار و صنعت خودرو بود
تاریخ خودرو : فاجعه پل اسکای وی
چه خودروهایی در آستانه خروج از خط تولید هستند؟
خودروهای چینی سه برابر قیمت جهانی در ایران به فروش می‌رسند
ممنوعیت تولید خودرو های بدون کیفیت
دولت در تامین ارز واردات به جمع‌بندی نرسیده است
گرانی ۵۰ تا ۱۵۰ میلیونی خودروهای وارداتی| موتور افزایش قیمت خارجی ها روشن شد
ایران‌خودروی فردا در مسیر صنعت دانش‌بنیان
پیشنهاد اقتصادی مدیرعامل ایران‌خودرو برای توسعه دانش‌بنیان‌ها

برترین‌های قطعات خودرو

مدیر بازاریابی بالین تک: محدودیت واردات خودرو انگیزه رقابت را در واحدهای قطعه‌سازی از بین می‌برد
مدیرعامل نوین پارت: هیچ‌کس از عدم ثبات قیمت ارز سود نمی‌برد
ابوالفضل کریمی مدیرعامل سانیار صنعت: به تولید کالای با کیفیت و به‌روز متعهدیم
خیز بلند سیل‌گسترسالاران برای کسب 25 درصد بازار اورینگ کشور
اصلش پلاس تکسه
خرید مطمئن لنت ترمز ژرمن تکس
فولاد آذین سهند
شرکت ماشین لنت تهران
شرکت راین گستر
شرکت سوخت آما

وب‌گردی

بستن