قطعات خودرو

برند لوکس اکستریم مدیران خودرو رونمایی شد، اکستریم VX

اکستریم VX

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروبانک، شرکت مدیران خودرو اخیراً برند جدید ” اکستریم VX” را به صورت رسمی در یک مراسم در هتل استقلال تهران رونمایی کرده است.

 

 

این برند جدید قصد دارد محصولات لوکس مونتاژی را در ایران عرضه کند. هم‌اکنون مونتاژ خودروهای اکستریم در کارخانه مدیران خودرو آغاز شده و به‌زودی فروش آنها نیز شروع می‌شود. اولین محصول اکستریم، خودروی لوکس VX است.

 

 

اکستریم، نمونه ایرانی برند اکسید گروه چری محسوب می‌شود. اکسید اعلام کرده که هدفش ارائه محصولات به‌روز در بازار ایران است و شعار این برند “Born For More” به معنای “آمده برای بیشتر” می‌باشد که ماهیت پیشرو بودن و فراتر رفتن از مرزهای موجود را در خود دارد. اکستریم در تلاش است با عرضه خودروهای لوکس، مرزهای تکنولوژی و لوکس بودن را در صنعت خودروسازی کشور جابه‌جا کند و به عنوان برند پیشرو و لیدر بازار خودروهای لوکس مطرح شود.

 

برند لوکس اکستریم مدیران خودرو رونمایی شد

 

اکستریم در سال ۲۰۰۸ با هدف جهانی‌سازی و همکاری با خودروسازان بزرگ دنیا، ۵ مرکز تحقیق و توسعه در سراسر جهان راه‌اندازی کرد. مهم‌ترین این مراکز در آلمان قرار دارد. در سال ۲۰۱۲ نیز با سرمایه‌گذاری مشترک با جگوار لندرور وارد فاز جدیدی از همکاری‌های بین‌المللی شد. در نهایت در سال ۲۰۲۰ برند اکستریم به عنوان یک خودروساز لوکس و پیشرو راه‌اندازی گردید.

 

اکستریم برای تولید خودروهای باکیفیت از مطرح‌ترین تامین‌کنندگان بین‌المللی قطعات خودرو مانند بورگ وارنر، بوش، آیسین، مگنا و بنتلی استفاده می‌کند که هرکدام نقش کلیدی در تامین قطعات محصولات اکستریم دارند. این تامین‌کنندگان، قطعات موردنیاز خودروسازان بزرگی همچون بی‌ام‌و، مرسدس بنز و فولکس واگن را نیز تامین می‌کنند.

 

خودروی لوکس اکستریم VX

 

 

معرفی خودرو اکستریم VX

 

خودروی اکستریم VX به عنوان یکی از مدل‌های پرچم‌دار شرکت چری، از موتور ۲ لیتری توربوشارژ چهارسیلندر بهره می‌برد که حداکثر قدرتی معادل ۲۶۱ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۴۰۰ نیوتن متر تولید می‌کند. این موتور اندکی قوی‌تر از موتور خودروی تیگو ۸ پرومکس است. در ابتدا این خودرو با گیربکس دوکلاچه ۷ سرعته عرضه می‌شد، ولی از اوایل سال ۲۰۲۳ میلادی به بعد، گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک جایگزین خواهد شد.

 

اکستریم VX با سیستم تعلیق دودیفرانسیل به بازار ایران عرضه می‌شود و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر کمتر از ۱۰ ثانیه ثبت می‌کند. این مدل مصرف سوخت حدود ۸.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر خواهد داشت. حداکثر سرعت این خودرو ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت بوده و به دلیل تجهیزات فراوان، وزنی حدود ۲ تن دارد.

 

اکستریم VX

 

شرکت چری همواره تلاش کرده تا بالاترین سطح امکانات رفاهی را برای مشتریان خود فراهم کند. اکستریم VX نیز به عنوان یک خودروی لوکس، مجهز به انبوهی از ویژگی‌ها و قابلیت‌های پیشرفته‌ای است که آن را در سطح خودروهای لوکس ژاپنی و کره‌ای قرار می‌دهد.

 

 

این خودرو از سامانه‌های کمک راننده هوشمند سطح ۲ بهره می‌برد که قابلیت رانندگی خودکار در بزرگراه‌ها را فراهم می‌کند. این سامانه‌ها شامل کروز کنترل تطبیقی، هشداردهنده‌های تصادف و تغییر خط، رادار نقطه کور و غیره هستند. همچنین حداقل ۶ کیسه هوا، سیستم‌های کنترل پایداری و چراغ‌های جلو هوشمند از دیگر امکانات ایمنی آن محسوب می‌شوند.

 

 

در بخش امکانات رفاهی نیز می‌توان به تزئینات چرمی داخل کابین، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سانروف، دوربین‌های دید عقب و 360 درجه، سنسورهای پارک، ترمز دستی الکتریکی، صندلی‌های برقی گرمایشی و سرمایشی، تهویه مطبوع دو منطقه‌ای و غیره اشاره کرد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *