قطعات خودرو

تاریخ قطعی توقف تولید خودرو پژو پارس اعلام شد

پژو پارس

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروبانک، خودرو پژو پارس که از سال 1379 با نام پرشیا در ایران خودرو به تولید رسیده است، پس از 23 سال تولید مداوم، در تاریخ 16 اسفند 1402 برای همیشه از خط تولید خارج خواهد شد.

 

پژو پارس  فیس لیفت مدل پژو 405 طراحی شده و یک فیس لیفت از آن محسوب می‌شود. الهاماتی نیز از مدل پژو 406 در طراحی این خودرو به کار رفته است.

 

از مشکلات اصلی پژو پارس، نداشتن استانداردهای ایمنی لازم است. عدم وجود ایمنی کافی موجب شده در سال‌های اخیر تولید آن محدود شود. مهمترین خطرهای این خودرو برای سرنشینان، احتمال محبوس شدن آن‌ها در زمان تصادف است که جانشان را به خطر می‌اندازد. همچنین بخش‌های بالایی بدنه نیز استحکام لازم را نداشته و در تصادف یا واژگونی ممکن است به سرنشینان صدمه بزند.

 

دلیل اصلی توقف نهایی تولید پژو پارس، عدم برخورداری این خودرو از 85 استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران اعلام شده است. بر اساس اظهارات رئیس سازمان ملی استاندارد، شرکت ایران خودرو تنها تا نیمه اسفند 1402 مجوز تولید پژو پارس را دارد و پس از آن برابر قانون عمل خواهد شد و تولید این خودرو برای همیشه متوقف می‌شود.

 

پس از 23 سال تولید مستمر، پژو پارس در 16 اسفند 1402 از خط تولید خارج شده و دیگر تولید نخواهد شد. دلیل این امر هم عدم برخورداری از استانداردهای ایمنی ضروری و 85گانه سازمان ملی استاندارد اعلام شده است.

 

اکنون از خودرو سورن پلاس به عنوان جایگزین پژو پارس یاد می‌شود اما با توجه به تجارب قبلی معمولا با توقف تولید خودروها، قیمت این محصول در بازار آزاد افزایشی می‌شود. شرکت‌ها نیز جایگزینی هم رده قیمتی معرفی نکرد و جایگزین با قیمت بالاتر عرضه شده و این موضوع خود یک عامل در افزایش قیمت خودرو متوقف شده است.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *