قطعات خودرو

ریمک تاکسی برقی می‌سازد!

ریمک

بله! همان تولیدکننده ابرخودروی نِوِرا، حال تصمیم به تولید تاکسی‌های رباتیک گرفته است.

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، ریمک شرکت کرواسیایی که شهرت جهانی خود را مدیون دو ابرخودروی الکتریکی کانسپت وان و نورا است، قصد دارد پای خود را از تولید ابرخودروها فراتر گذاشته و محصولی جدید روی بیاورد. این خودروساز اروپایی با شروع پروژه تازه «پروژه ۳» حمل‌ونقل، وارد بازار تولید انبوه خودرو خواهد شد.

 

 

 

 

نخستین محصول تولید انبوه این شرکت (که مشخصا برای تامین هزینه‌ها و سودآوری تولید می‌شود) یک دستگاه تاکسی روباتیک یا روبوتاکسی است که در ابتدای ۲۰۲۴ رونمایی خواهد شد تا سرانجام تا ۲۰۲۶ روانه بازار شود. رسانه «اتوکار» می‌گوید که با وجود عدم قطعیت و شفاف‌سازی درباره مشخصات این محصولات، ریمک تایید کرده که تولید این تاکسی‌ها توسط خودروسازی کیا پشتیبانی می‌شود.

 

موسس و مدیرعامل این شرکت نوپا، «میت ریمک»، به رسانه اعلام کرده که شرکتش قصد دارد با فراهم‌سازی راحت‌تر و سازگارتر حمل‌ونقل عمومی، زندگی بسیاری را تغییر دهد.

 

 

 

به ادعای او، تاکسی یادشده توان کارکرد بدون نیاز به اپراتور انسانی را دارد. مهندسان در زاگرِب برنامه دارند که ابتدا زیرساخت‌های حامی این پروژه مانند شارژرها، سیستم‌های ذخیره نیرو و فضای پارک لازم برای آن را توسعه دهند.

 

آقای ریمک روبوتاکسی را «یک خودرو اما کاملا متفاوت» می‌داند. همان‌طور که از مصاحبه‌های پیشین او پیدا بود، ریمک در معرفی مدل‌های جدید احتیاط بسیاری به خرج می‌دهد تا با کمبود منابع برای تولید مواجه نشود؛ تاکسی روباتیک نیز از این قاعده مستثنا نیست.

 

 

پروژه ۳ به‌عنوان یک برند تازه به‌عنوان زیرمجموعه این شرکت فعالیت خود را آغاز می‌کند تا کار آن از تولید ابرخودروهای کرواسی خللی ایجاد نکند. نظر شما درباره ریمک و مسیر جدیدش چیست؟ آیا ریمک برای تولید ابرخودروی خود واقعا به سود این خودروها نیاز دارد؟

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *