قطعات خودرو

هونگچی QM7: اتوبوس لوکس با ۲۳ صندلی و موتور V6

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروبانک، هونگچی QM7 یک اتوبوس لوکس ساخت برند چینی هونگچی زیرمجموعه گروه فاو است. این مدل اولین بار در فوریه سال جاری توسط وزارت صنعت و اطلاعات چین معرفی شد و حالا تصاویر جدیدی از QM7 از جمله فضای داخلی آن لو رفته است.

هونگچی قبلا هم در بازار اتوبوس فعالیت داشته است. آن‌ها در دهه ۱۹۸۰ اتوبوس لوکس هونگچی CA630 را با ۱۹ صندلی و پیشرانه ۴.۵ لیتری V8 با توان ۱۶۵ اسب بخار تولید کردند. هونگچی این اتوبوس را برای ۷ سال متوالی تولید کرد. اما تا ۳۰ سال بعد، آن‌ها تولید سایر مدل‌های اتوبوس را آغاز نکردند. حالا هونگچی آماده است تا با عرضه QM7 فعالیت خود در بازار اتوبوس چین را احیا کند.

در نمای جلو، جلوپنجره بزرگ کرومی قرار دارد که هونگچی ترجیح می‌دهد آن را آبشار تماشایی بنامد. در بالای جلوپنجره، شاهد یک جفت چراغ باریک و نام هونگچی به زبان چینی هستیم. در بخش پایینی سپر تزئینات کرومی بیشتر و دو سری چراغ‌های جلو به چشم می‌خورند.

یکی از نکات عجیب QM7 آینه بغل سمت راننده است که درست زیر شیشه جلو قرار گرفته و شبیه یک آينه کارکرده به نظر می‌رسد. از نمای جانبی، شاهد تزئینات کرومی بیشتر، نشان هونگچی روی ستون عقب و فاصله محوری کم هستیم. ابعاد هونگچی QM7 به ترتیب ۲.۷۸*۲*۷.۳ متر و فاصله محوری آن ۴ متر است. بنابراین، فاصله بین دو محور برای آن کمی کوچک به نظر می‌رسد. در پشت، چراغ‌های عقب عمودی، سنسورهای پارک و دوربین دید عقب قابل مشاهده هستند.

 

هونگچی QM7

 

QM7 به پیشرانه ۳ لیتری V6 توربوشارژ بنزینی مجهز است که توان ۳۰۳ اسب بخار تولید می‌کند. مصرف سوخت این پیشرانه ۱۵.۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است.

با توجه به اینکه این یک خودروی آزمایشی است، طراحی فضای داخلی آن ناتمام است. این خودرو پوشش پلاستیکی و آفتاب‌گیر ندارد، اما در اطراف کابین سیم‌های زیادی به چشم می‌خورد. در قسمت جلو، صندلی چرمی بزرگ راننده و فرمان گرد دوپره با نام هونگچی بر روی آن دیده می‌شوند. در پشت فرمان نیز پنل ابزار دیجیتال قرار دارد.

در داخل همچنین شاهد صندلی‌های چرمی بزرگ با محل استراحت سر یکپارچه و کمربندهای ایمنی هستیم. این صندلی‌ها به صندلی‌های تکی هونگچی HQ9 شباهت دارند. علاوه بر این، فضای زیادی بین ردیف صندلی‌ها وجود دارد، بنابراین تمام سرنشینان فضای پای کافی خواهند داشت.

اتوبوس هونگچی QM7 پس از آغاز تولید، احتمالا توسط ارگان‌های محلی، شرکت‌های دولتی و شرکت‌های گردشگری مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *