قطعات خودرو

یکی از مهمترین مشکلات همه صنوف، ارتباط ضعیف آنها با بدنه صنف است / در آخرین جلسه اتحادیه چه گذشت؟

سومین جلسه مشترک اعضای هیئت رئیسه اتحادیه لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران با کاندیداهای هیئت مدیره و بازرسی دوره دوم دوازدهیمن انتخابات، در محل اتحادیه برگزار شد.

 

بیشتر بخوانید: تبلیغات انتخاباتی برای اطلاع‌رسانی و مشارکت اعضا مؤثر است

 

به گزارش خبرنگار قطعات خودرو، در ابتدای این نشست به پیشنهاد علی اکبر بخشی، کاندیداها در زمان دو دقیقه‌ای به معرفی خود پرداخته و پیشنهاداتی برای هرچه بهتر برگزاری انتخابات ارائه دادند. مجتبی بی‌طرفان، سید محمدرضا آل هاشم، اکبر پناهی‌پور، حمید رضا حبیب دولابی، نوید حبیبی، سید احمد حسینی، سید مجید سادات خوانساری، ناصر سبزیان، امیر شفیعی از جمله افرادی بودند که نظرات خود را ارائه کردند.

 

 

ترغیب اعضای صنف به رای دادن

 

پس از آن سید مهدی کاظمی، سخنگوی اتحادیه با اشاره به اهمیت رای دادن در دور دوم انتخابات بیان کرد: در صحبت‌های تمامی دوستان بر شرکت کردن حداکثری اعضای انتخابات تاکید شد و همه شما از اهمیت بالای رای دادن در این دور انتخابات آگاه هستید. بارها در جلسات مختلف به دوستان گفته و باز هم تاکید می‌کنم هر کاندیدی برای برای خود و برای اتحادیه از فرصت استفاده کرده و با رفتن در مغازه‌ها و توضیح دادن برای تک تک فروشنده‌ها و اعضای اتحادیه، آنها را ترغیب به رای دادن کنید. این روش برای رای دادن یکی از راهکارهای مهمی است که در دوره‌های قبلی خودم هم تجربه کردم و نتیجه هم گرفته‌ام.

 

بیشتر بخوانید: اتحادیه لوازم یدکی خودرو ادغام می‌شود؟

 

وی با بیان اینکه اتحادیه تمامی تلاش خود را برای هرچه بهتر برگزار شدن انتخابات انجام می‌دهد، اضافه کرد: اتحادیه لوازم یدکی خودرو به اذعان تمامی شما و صنوف دیگر، یکی از مهمترین اتحادیه‌های کشوری است و همه ما وظیفه داریم برای شان اتحادیه در انتخابات شرکت کنیم. با وجود آنکه دور اول انتخابات با مشارکت خوب اعضا همراه بود اما به دلیل کُندی روند رای دادن و مشکلات پیش آمده که در جریان آن هستید، انتخابات به دور دوم کشیده شد. در این دوره امیدواریم با شرکت پر شورتر همه اعضا، انتخاباتی در خور اتحادیه داشته باشیم.

 

زمان انتخابات دور اول نامناسب بود

 

در ادامه علی اکبر بخشی، نائب رئیس اول اتحادیه گفت: برخی از دوستان کمبودهای دور اول انتخابات را برشمردند و نسبت به عملکرد هیئت مدیره که باعث به حد نصاب نرسیدن دور اول انتخابات شد، نکاتی را گفتند که لازم است توضیحاتی داده شود. دور اول انتخابات اتحادیه در 15 اسفندماه و روزهای پایانی سال برگزار شد و همانطور که مستحضر هستید، 98 درصد انتخابات اتحادیه‌ها به حد نصاب نرسید. روزهای پایانی سال همه ما درگیر کارهای شخصی خود هستیم و همه اذعان دارند این زمان، زمان مناسبی برای برگزاری انتخابات نبود.

 

 

نائب رئیس اتحادیه با اشاره به اینکه با وجود برگزاری دور اول در پایان سال، حضور اعضا قابل قبول بود، افزود: اتحادیه با برگزاری انتخابات در روزهای پایانی سال مخالف بود و پیشنهاد برگزاری انتخابات را در اسفندماه داده بود و چانه‌زنی‌های زیادی هم داشتیم که متاسفانه تاریخ پیشنهادی ما رد شد و زمان انتخابات از اختیار ما خارج شد. طبق تجربه سالیان گذشته، از قبل پیش‌بینی می‌کردیم که انتخابات به حد نصاب نخواهد رسید، با این حال اتحادیه و تمامی اعضا، برای حضور بیشتر اعضا تلاش زیادی کردند و با توجه به زمانِ آن شاهد حضور 1800 نفر در انتخابات بودیم. همه شما شاهد بودید که روند رای‌گیری تا چه اندازه کُند پیش رفت و تشخیص هویت افراد زمان‌بر شد و بسیاری نتوانستند رای خود را به صندوق بیندازند.

 

 

 

اهمیت ارتباط با بدنه صنف 

 

بخشی ضمن تاکید بر اهمیت دور دوم دوازدهمین انتخابات اتحادیه عنوان کرد: متاسفانه دور اول انتخابات با وجود تمامی مسائل به حد نصاب نرسید و برگزاری دور دوم انتخابات بسیار مهم است و در صورت به حد نصاب نرسیدن نگران‌کننده خواهد بود. اتحادیه‌ای که در همه امور، مقام اول را در تهران دارد، باید در 10 خردادماه با شرکت حداکثری شان خود را حفظ کند تا هیئت مدیره آتی اتحادیه قدرت چانه‌زنی بیشتری داشته باشد. در جلساتی که برای انتخابات برگزار کردیم، پیشنهادات خوبی از طرف کاندیدای اتحادیه مطرح شد و کاندیداها و اتحادیه باید در رفع مشکلات کوشش کنیم.

 

 

نائب رئیس اتحادیه با اشاره به اینکه اعضای اتحادیه نمی‌دانند اگر دور دوم به حد نصاب نرسد چه اتفاقی خواهد افتاد اظهار کرد: همه باید تمامی تلاش خود را بکینم تا اطلاع‌رسانی گسترده و مناسبی برای برگزاری انتخابات داشته باشیم. دور دوم انتخابات اگربه حد نصاب نرسد، اتحادیه ما با اتحادیه دیگری ادغام خواهد شد و اگر این اتفاق بیفتد، اتحادیه ما دیگر اثرگذاری قبل را به طور یقین نخواهد داشت.

 

 

علی اکبر بخشی درباره عملکرد اتحادیه برای برگزاری انتخابات توضیح داد: هر کسی حق انتقاد و بیان نظرات خود درباره اتحادیه را دارد و مشکلی در این زمینه نیست. اما بر این عقیده‌ام که بسیاری از دوستان از کارهای صورت گرفته توسط اتحادیه اطلاعی ندارند و ما آمادگی آن را داریم تا در نشستی به گفتگو و بحث در این مورد بپردازیم و توضیحاتی را ارائه دهیم. گرچه معتقدیم در کار ما هم ایراداتی وجود داشته و احتمال اشتباه برای همه وجود دارد و امید داریم با صحبت در این زمینه‌ها، هیئت مدیره جدید اشتباهات گذشته را تکرار نکنند. مدیریت اتحادیه‌ای در سطح 10 هزار واحد صنفی که در سطح کشور 100 هزار نفر عضو دارد و مستقیما به مرکز وابسته هستند؛ کار سخت و سنگینی است و طبیعی است خطاهای ناخواسته‌ای هم رخ داده باشد.

 

 

وی افزود: ما هیچ‌گاه به دلیل اختلاف نظر در مسئله‌ای که طبیعی هم هست، به انجام کار بی‌توجه نبوده‌ایم و به جرات می‌گویم اعضای هیئت مدیره به خوبی به وظایف خود عمل کرده‌ است. هیئت مدیره بعدی کار سخت و زیادی در پیش دارد و با طرح مسائل، باعث جلوگیری از بروز مشکلات خواهیم شد.

 

یکی از مهمترین مشکلات همه صنوف در طی سالیان، ارتباط ضعیف آنها با بدنه صنف است و اتحادیه لوازم یدکی هم از این قاعده مستثنی نیست. اگر بدنه صنوف به کارها آگاه باشند، کارها بسیار بهتر پیش خواهد رفت.

 

 

بخشی ادامه داد: صادقانه می‌گویم ما نتوانستیم ارتباط منظم و تشکیلاتی با بدنه برقرار کنیم. در مقطعی حدود 5 سال نمایشگاه برگزار کردیم و هر همایشی دست کم 1000 نفر شرکت کننده داشت و موجی ایجاد می‌شد و این ارتباط به خوبی شکل گرفته بود. پیشنهاد من به هیئت مدیره این است که حتما در آینده برگزاری نمایشگاه و ارتباط مداوم با بدنه صنف را در پیش بگیرند و مطمئن باشند این ارتباط، اثرات مثبت فراوانی خواهد داشت و سکوی پرتاب اتحادیه برای مراحل بعدی است.

 

 

 

کمک می‌کنیم نماینده‌ای از اتحادیه در اتاق اصناف تهران داشته باشیم

 

نائب رئیس اتحادیه لوازم یدکی با تاکید بر اهمیت داشتن نماینده اتحادیه در اتاق اصناف تهران، گفت: با توجه به شرایط و امکانات بالای این اتحادیه و با اهمیت بود آن، باید تلاش کنیم هیئت مدیره آینده اتحادیه یک کرسی در اتاق اصناف داشته باشد و ما تمام تجربه خود را در اختیار هیئت مدیره جدید خواهیم گذاشت تا این خلاء مهم را پر کنیم. خوشبختانه اتاق اصناف در حال پوست‌اندازی است و تا چند ماه آینده اتاق اصناف تهران که 135 نماینده دارد، تغییرات گسترده‌ای خواهد داشت.

 

 

بخشی در پایان صحبت‌های خود با اشاره به آخرین جلسه اتحادیه بیان کرد: امیدوارم جلسه بعدی جشن اتحادیه برای انتخاب اعضای هیئت مدیره جدید باشد. تا روز برگزاری انتخابات همه ما باید در کنار هم تلاش مضاعفی برای رای حداکثری داشته باشیم.

 

ایجاد شور انتخاباتی بر عهده کاندیداها است

 

غلامحسین حمزه، نائب رئیس دوم اتحادیه نیز در ادامه نشست بیان کرد: هر کاندیدایی که برای انتخابات حاضر شده بر مبنای پیشینه‌ای آمده و حتما 40، 50 نفری از آن شخص خواسته‌اند که کاندیدا شود و از او حمایت می‌کنند. این شما هستید که باید شور و هیجان را در صنف ایجاد کنید و از طرفدران خود بخواهید آنها هم مشارکت فعالی داشته باشند. برخی از دوستان به این دلیل که عقیده دارند رای می‌آورند، فعالیت انتخاباتی ندارند و قطعا با این نگاه به اتحادیه و خودشان ضربه خواهند زد. هیجان و تبلیغات در انتخابات بسیار مهم است و خواهشم این است که حضور در مغازه‌ها و ارتباط با اعضای صنف را دست کم نگیرید.

 

 

 

در ادامه این نشست سعید عابدی نیستانک توضیحاتی درباره سامانه جامع تجارت و طرح شناسه کالا و مشکلات مترتب بر ثبت کالا و همچنین امیر حسین صیرفی درباره طرح شناسه کالا و الزام ثبت کالاها مطالبی ارائه دادند.

 

 

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *