قطعات خودرو

قاسم نوده فراهانی: ادغام اتحادیه‌های صنفی یک ضرورت است

قطعات خودرو

نماینده وزیر صمت و دبیر هیات رئیسه اتاق اصناف ایران:هدف از ادغام اتحادیه های همگن، توانمند شدن و کارآمدتر کردن فعالیت اتحادیه ها می باشد

نماینده وزیر صمت و دبیر هیات رئیسه اتاق اصناف ایران، ادغام اتحادیه های صنفی همگن را یک ضرورت دانست و گفت: ادغام کردن اتحادیه های همگن باعث توانمند شدن و کارآمدتر کردن فعالیت اتحادیه ها خواهد شد.

قاسم نوده فراهانی در گفت وگو با خبرنگار خانه روشن افزود: حدود هفت هزار و 600 اتحادیه صنفی در کشور فعالیت دارند و نوسازی و ادغام اتحادیه ها اصل مهمی است که در دستور کار اتاق اصناف ایران قرار دارد و این طرح منجر به توسعه اشتغالزایی و کارآمدتر شدن فعالیت اتحادیه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: هدف از تجمیع اتحادیه های همگن و مشابه، قدرتمند شدن اتحادیه ها می باشد و اگر اتحادیه ها تمایل به ادامه فعالیت در غالب سنتی را داشته باشند، قطعا پیشرفتی نخواهند داشت و بلکه تضعیف نیز خواهند شد.

نوده فراهانی افزود: هدف دیگر ادغام، تجمیع واحدهای صنفی کوچک در قالب فروشگاه های بزرگ می باشد که می توانند کالا را به صورت عمده از کارخانجات با قیمت مناسبتر خریداری کنند و این مورد در قیمت ها نیز تاثیر خواهد داشت و همچنین فضای رقابتی بین فروشگاه های صنفی و فروشگاه های زنجیره ای و هایپر ها شکل می‌گیرد.

وی تصریح کرد: با توجه به قانون نظام صنفی، ادغام اتحادیه ها برای آن دسته از اتحادیه هایی که هم رسته و همگن هستند و فعالیت مشابه دارند و همچنین برخی نیز به حد نصاب نمی رسند و یا مشکل تامین منابع مالی دارند صورت خواهد گرفت و این طرح باید به صورت کارشناسی شده و دعوت از همه اعضای هر دو اتحادیه در انتخابات صورت بگیرد.

فراهانی افزود: ادغام کارشناسی شده اتحادیه های صنفی همگن، میتواند کمک موثری به پیشبرد و پیشرفت اهداف اتحادیه ها داشته باشد و اتحادیه های ادغام شده می توانند هیات مدیره مشترک داشته و از حقوق یکدیگر در مراجع قانونی دفاع کنند.

نماینده وزیر صمت و دبیر هیات رئیسه اتاق اصناف ایران اظهارکرد: پیگیری های لازم در خصوص اجرایی شدن ادغام اتحادیه های صنفی همگن انجام شده و برای اجرا نیاز به نظرات کارشناسی شده کمیسیون های تخصصی اتاق اصناف ایران و تایید نهایی هیات عالی نظات دارد.

وی افزود: یکی از مشکلات و مخالفت های که در طرح ادغام اتحادیه های صنفی همگن وجود دارد، اینست که برخی نگران از دست دادن مسئولیت شان هستند و در این راستا باید بر مبنای قانونی و تعهدی که داریم عمل شود و نباید منافع فردی را در نظر گرفت و باید اقدامی صورت بگیرد که به نفع اتحادیه های صنفی و اعضای آن باشد و هدف ما تنها خدمت رسانی به جامعه صنفی است که با این طرح کمک موثری به رسته های صنفی و پیگیری مطالباتشان خواهد شد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *