قطعات خودرو

اکسپو ۲۰۲۰| سه میلیون بازدید در پنج هفته؛ ۱۲ هزار نفر ایرانی

برگزارکنندگان اکسپو ۲۰۲۰ دوبی اعلام کردند: طی پنج هفته از آغاز نمایشگاه جهانی از اول اکتبر، نزدیک به سه میلیون بازدیدکننده داشته است.

بازدیدهای مجازی از اکسپو ۲۰۲۰ از اول اکتبر به ۱۴.۸ میلیون رسیده است.

اکسپو ۲۰۲۰ توقع داشته طی شش ماه ۲۵ میلیون بازدید کننده را به نمایشگاه جلب کنند.

اسکناید مک گیچین، معاون ارشد ارتباطات اکسپو ۲۰۲ دوبی گفته است: «در پنج هفته پس از افتتاح اکسپو ۲۰۲۰ دوبی، در مجموع ۲۹۴۲۳۸۸ بازدید ثبت شده است. تعداد بازدیدکنندگان شامل بازدید بیش از یک‌صدهزار دانش‌آموز بوده‌است.

برگزارکنندگان امیدوارند در هفته یادگیری و دانش آینده از کودکان بیشتری میزبانی کنند.

در حالی که تفکیک دقیق بازدیدکنندگان بر اساس ملیت آنها توسط مقامات اکسپو ارائه نشده است، مک گیچین گفته است: «تعداد بازدیدکنندگان منعکس‌کننده برنامه‌ریزی رویدادهای اینجا در نمایشگاه است. برای مثال، اماراتی‌ها، هندی‌ها و بازدیدکنندگانی از فیلیپین داشته‌ایم. در هفته ملی اندونزی، بازدیدکنندگان از جامعه اندونزی افزایش یافت.

در این میان عضو هیات مدیره اتاق بازرگانی مشترک ایران و امارات می‌گوید تعداد بازدیدکنندگان ایرانی اکسپو دوبی از مرز ۱۲ هزار نفر گذشته است.

دوبی پیش‌بینی کرده بود که موفقیت در گرفتن این میزبانی ۲۳ میلیارد دلار بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۱ برایش سود داشته باشد. این معادل یک چهارم تولید ناخالص داخلی دوبی است.

نمایشگاه جهانی دوبی از نهم مهر ۱۴۰۰ (اول اکتبر ۲۰۲۱) آغاز شد و تا ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ (۳۱ مارس ۲۰۲۲) ادامه دارد و بیش از ۱۹۰ کشور و فرهنگ را در یک مکان جمع می‌کند. این نخستین میزبانی خاورمیانه در تاریخ برگزاری اکسپو در دنیاست. بعد از جام جهانی و المپیک سومین رویداد مهم جهانی به‌شمار می‌رود، بنابراین «المپیک فرهنگ ملل» هم به آن اطلاق می‌شود.

درباره‌ی اکسپو بیشتر بخوانید:

اکسپو ۲۰۲۰| بودجه‌ی آمریکا را اماراتی‌ها دادند؛ آمریکایی‌ها قرآن به اکسپو آوردند

اکسپو ۲۰۲۰| کانادا، مهاجرت، پرنده‌های کیارستمی و انقراض

اکسپو ۲۰۲۰| بی‌حرف و کلمه اتریش هوا را هم ترسیم کرد

اکسپو ۲۰۲۰| آلمان‌ها با «شلوار هوشمند» آمدند

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *